המשטרה ומשרד המשפטים על החרמת הטלפונים: "צרכי חקירה מובהקים"

במשרד המשפטים ובמשטרה הוציאו הודעה משותפת, בעקבות הביקורת על החרמת הטלפונים הסלולריים של יועצי ראש הממשלה: "הדבר נדרש בשל צרכי חקירה מובהקים. לא יעלה על הדעת שיופעל לחץ פסול או שיוטרדו עדי מדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/19 14:42 כט בתשרי התשפ

המשטרה ומשרד המשפטים על החרמת הטלפונים: "צרכי חקירה מובהקים"
שלמה פילבר, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

בעקבות הביקורת שנמתחה על החרמת המכשירים הסלולריים של דובר ראש הממשלה יונתן אוריך, ושל יועץ התקשורת של משפחת נתניהו ומנהל קמפיין הליכוד, עופר גולן, שנחקרו בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר במהלך קמפיין הבחירות האחרון, במשרד המשפטים ובמשטרה הוציאו הודעה משותפת המתייחסת לנושא.

בהודעה נאמר כי תפיסת הטלפונים נעשתה בשל 'צרכי חקירה מובהקים', וכי צו החיפוש נועד 'אך ורק למטרת חומר הרלוונטי לחקירה'.

"רשויות אכיפת החוק רואות בחומרה רבה כל ניסיון להלך אימים על עדים, לנסות לגרום להם לשנות עדותם או להטרידם בכל דרך", נאמר בהודעה המשותפת. "חומרה יתרה יש לראות מטבע הדברים כשהדבר נעשה כלפי עדי מדינה, במטרה להשפיע על עדותם. 

דובר ראש הממשלה, יונתן אוריך

דובר ראש הממשלה, יונתן אוריךצילום: פלאש 90

"במדינת חוק לא יעלה על הדעת שיופעל לחץ פסול או שיוטרדו עדי מדינה, וממילא רשויות אכיפת החוק לא יאפשרו זאת. מעשים מסוג זה הם חמורים, ועלולים להביא לפגיעה בהגעה לחקר האמת ובעשיית הצדק. רשויות אכיפת החוק לא יגלו כל סובלנות למעשים מעין אלו.

"באשר לחקירה שבה מדובר, הרי שהיא עודנה מתנהלת ומטבע הדברים בשלב זה לא נוכל לפרט לגבי מהלכיה. העדויות הראשונות שנגבו בעקבות תלונת עד המדינה למשטרה אודות אירוע ההטרדה שהתרחש בכניסה לבית מגוריו, היו קשורות לרכב שנעשה בו שימוש, והן אלה שהובילו לגורמים שנחקרו בימים האחרונים. 

"נוכח הרגישות הברורה החקירה מתנהלת תחת פיקוח של הדרגים הבכירים ביותר במערכת אכיפת החוק, והיא תימשך ככל שהדבר יידרש לשם הגעה לחקר האמת. 

בנו של ראש הממשלה תוקף את החרמת הטלפונים

בנו של ראש הממשלה תוקף את החרמת הטלפונים צילום: צילום מסך

"באשר לסוגיית תפיסת הטלפונים של החשודים, הרי שהדבר נדרש בשל צרכי חקירה מובהקים. בשל הרגישות המיוחדת המובנת הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט.

"המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים ולא גורמי החקירה. בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה.