סמוטריץ' על תחבורה ציבורית בשבת: "צעדים כוחניים שרק מגדילים את השסע בתוך הציבור הישראלי"

שר התחבורה התייחס לברכות שהרעיף יו"ר יש עתיד על ההחלטה של עיריית תל אביב להפעיל תחבורה ציבורית בשבת וטען שיפעל נגד היוזמה: "אני בוחן את הסוגיה בכללותה ואת הצעדים הנדרשים בכדי לשמור על הסטטוס קוו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/19 11:36 יא בתשרי התשפ

סמוטריץ' על תחבורה ציבורית בשבת: "צעדים כוחניים שרק מגדילים את השסע בתוך הציבור הישראלי"
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', התייחס לתגובה המתמוגגת של ח"כ יאיר לפיד על כוונת עיריית תל אביב להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, וטען כי מעשים אלו כוחניים.  

"כואב את ההרס הפופוליסטי וחסר האחריות של המרקם העדין בו הצלחנו כאן לחיות ביחד משך 70 שנה.
השבת היא לא של הדתיים ולא של החרדים, היא של עם ישראל ושל המדינה היהודית. יותר מששמרו ישראל על השבת שמרה השבת על ישראל", הסביר שר התחבורה.

השר סמוטריץ' כי יפעל נגד היוזמה: "צעדים כוחניים כאלה רק מגדילים את השסע בתוך הציבור הישראלי. בימים אלה אני בוחן את הסוגיה בכללותה ואת הצעדים הנדרשים בכדי לשמור על הסטטוס קוו". 

כזכור, לפיד ברך את ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לאחר שעיריית תל אביב הוציאה מכרז להסעות ציבוריות חינמיות בשבת על ידי קבלן פרטי. לפיד אמר: "מברך את תל אביב על הכנסת תחבורה ציבורית בשבת. לא מדובר בצעד אנטי דתי, אלא בכך שגם סבא שאין לו כסף למונית יוכל לבקר את הנכדים שלו בשבת ולקחת אותם לים. גם זה חלק משבת ישראלית".

לפיד הוסיף כי הוא מקווה שהשירות יתרחב לערים נוספות: "מקווה לראות עוד ערים חילוניות מצטרפות למהלך. לא ירחק היום וגם ממשלה בראשותנו תצטרף". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן