עיריית ת"א יוזמת תחבורה ציבורית חינמית בשבת: יאיר לפיד מברך

יו"ר יש עתיד בירך את רון חולדאי על היוזמה להפעיל תחבורה ציבורית חינמית בשבת על ידי זכיין פרטי: "לא ירחק היום וגם ממשלה בראשותנו תצטרף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/19 10:22 יא בתשרי התשפ

עיריית ת"א יוזמת תחבורה ציבורית חינמית בשבת: יאיר לפיד מברך
תחבורה ציבורית. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. סבי ברנס

עיריית תל אביב תפרסם מכרז לבחירת זכיין פרטי שיפעיל בגוש דן רשת אוטובוסים חינמיים בשבתות וחגים. השירות יורכב מחמישה קווים שיפעלו מהשעה שמונה בערב שבת, ועד שתיים לפנות בוקר. ומהשעה 9 בבוקר ועד מוצאי יום השבתון. הרשת תפעיל 40 אוטובוסים שייסעו בתדירות של 15–30 דקות, כך פרסם לראשונה דה מרקר. 

על פי הדיווח, העלות של המהלך הזה היא 12 מיליון שקלים בשנה, ועיריית תל אביב תסבסד אותה כדי למנוע התערבות מצד משרד התחבורה.

יאיר לפיד

יאיר לפידצילום: פלאש 90, תומר נויברג

יושב ראש יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, בירך את ראש עיריית תל אביב על היוזמה החדש: "כבוד לרון חולדאי ומברך את תל אביב על הכנסת תחבורה ציבורית בשבת. לא מדובר בצעד אנטי דתי, אלא בכך שגם סבא שאין לו כסף למונית יוכל לבקר את הנכדים שלו בשבת ולקחת אותם לים. גם זה חלק משבת ישראלית".

לפיד הוסיף כי הוא מקווה שהשירות יתרחב לערים נוספות: "מקווה לראות עוד ערים חילוניות מצטרפות למהלך. לא ירחק היום וגם ממשלה בראשותנו תצטרף". 

נזכיר כי ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, החליט גם הוא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, אולם לאחר שלא היתה היענות לשירות החליטה העירייה להפסיק את הנסיעות בשבת.