ליברמן: ההישג של איימן עודה- בזכות נתניהו

לפני תחילת הדיונים ומו"מ הקואליציוני בין המפלגות, מדגיש יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן כי דבר לא הובטח מטעמו לאף מפלגה, וכי הצטרפותו או אי הצטרפתו לממשלה תלויה אך ורק בקבלת קוי הייסוד של מפלגתו בנושאי דת ומדינה. ליברמן גם עקץ את נתניהו על אחריותו להצלחת המפלגות הערביות בבחירות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/19 11:32 כ באלול התשעט

ליברמן: ההישג של איימן עודה- בזכות נתניהו
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מבהיר מספר עניינים בטרם יחל המשא ומתן הקואליציוני בתחילת השבוע הקרוב. ליברמן מדגיש שאין סיכום מקדים בין מפלגתו ל'כחול לבן' באשר להליכה משותפת, תוקף את נתניהו על כך שאיחד בהתקפותיו, את המצביעים הערבים לטובת הרשימה המשותפת ומבהיר כי לא ייסוג מעקרונותיו בנושאי דת ומדינה

ליברמן כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "שמעתי בתקשורת ש"כחול לבן" הודיעה שסיכמה עם "ישראל ביתנו" שלא תוקם ממשלה בלעדינו. דבר ראשון, סיכום מן הסוג הזה לא קיים. דבר שני, תודה על הדאגה, אין צורך בכך אנחנו יודעים להסתדר גם בקואליציה וגם באופוזיציה."
ליברמן אף הציע לאיימן עודה לשלוח לרה"מ נתניהו "זר פרחים גדול לקראת שבת", כלשונו, והסביר: "המנדטים הם בזכות הגרסה החדשה של קמפיין "הערבים נוהרים לקלפיות". זעקות השבר של נתניהו בנושא המצלמות והזיופים בקלפיות ביישובים ערביים עשו את שלהם. הציבור הערבי התלכד סביב הרשימה המשותפת והצביע באחוזים גבוהים.
בסוף דבריו חזר ליברמן על העקרונות מהם לא ייסוג: "בסוגיות דת ומדינה הגענו לפרשת דרכים המחייבת הכרעה בין שתי הגישות. לא פשרה, אלא הכרעה. חשוב להבהיר פעם נוספת מהו סף המינימום מבחינתנו בנושא דת ומדינה: חוק הגיוס ככתבו וכלשונו, נישואים אזרחיים, גיור על ידי רבני עיר, אישרור מחדש של מתווה הכותל, לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדיים, תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבת. שני הנושאים האחרונים יהיו בסמכות השלטון המקומי בהתאם לאופי הקהילה בכל ישוב.  לא נסכים לפחות מזה, גם במחיר של ישיבה באופוזיציה."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן