המשטרה הפעילה לחצים חריגים על עדי המדינה בתיקי נתניהו

המשטרה שכנעה את בנו של שאול אלוביץ' לשדל את אביו להיות עד משינה בתיק 4000, ולהפליל את ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/19 21:14 ז באלול התשעט

המשטרה הפעילה לחצים חריגים על עדי המדינה בתיקי נתניהו
ראש הממשלה נתניהו. עוד תפקיד, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

המשטרה ניסתה לגרום לבנו של שאול אלוביץ', אור אלוביץ', עד המפתח בתיק 4000, לשכנע את אביו להיות עד מדינה ולהעיד נגד ראש הממשלה נתניהו, כך נחשף אמש (ו') בחדשות 12. 

אלוביץ' הבן נשלח לאביו בחדר היוועצות, שם נשמר חסיון עורך הדין והלקוח והמשטרה מנועה מלהקליט שאת השיחות, אולם בכל זאת החליטו השוטרים להקליט את השיחות בחדר. אור, על פי שידול השוטרים, ניסה לשכנע את אביו להחליף את עורך גינו, ז'אק חן, מכיוון שהמשטרה האמינה שחן הוא גורם 'בעייתי' המשכנע את אלוביץ' שלא להיות עד מדינה. אור אלוביץ' ביקש מאביו להחליף את חן, צכדי שהמשטרה לא תפליל אותו.  

בחדשות 12 הביאו את תמלולי השיחה בין החוקרת לאור אלוביץ', בהם מסביר הבן לחוקרת המשטרה שאביו לא ישתף פעולה כי הוא יפחד שיקליטו אותו: "אני לא רוצה שהוא (אביו) יפרש את זה שאני יד אחת אתכם. הוא פרנואיד". החוקר מרגיעה ואומרת: "זה חדר היוועצות של עורכי דין (ההקלטה אסורה). אין עוד הזדמנויות פז כאלה. זו ההזדמנות שלך". 

לאחר מכן אור אלוביץ' נפגש עם בנו בחדר ההיוועצות ואומר לאביו ואומר: "הם נוטעים בי את היסוד להניח שלך יש משהו שיחול לחלץ אותי. הבנתי שז'אק (העו"ד) יש לו בעיה". אלוביץ עונה לבנו, ללא ידועה שהוא מוקלט: "אני יכול להיוועץ עם עוד מאה עורכי דין וזה לא ישתנה. הם ניסו לעשות אותי עד מדינה. הם הרגו אותי. אני צריך לשקר כי להיות עד מדינה, כי אין לי על מה להעיד. כרגע הם מנסים לגרום לי להודות, להודות, להודות". 

שר המשפטים, אמיר אוחנה, התייחס לתחקיר בעמוד הפייסבוק שלו: "מה שראיתם הוא לא רק רמיסה גסה של שאריות ההליך ההוגן שניתן היה לצפות לו – ועוד מרשויות החוק, אלה שאמונות עליו. מה שראיתם הוא חקירה שלא אחר האמת היא חותרת – אלא אחר ראשו של נתניהו. החליפו את השם "נתניהו" בכל שם אחר ובפרט בשמותיהם של ראשי ממשלה לשעבר שהיו חשודים כאן בעבירות  חמורות מאוד – ושאלו את עצמכם האם האופן בו התנהלו החקירות, והאם ההחלטות שהתקבלו היו דומות".