בית ספר שלם יושב כבר שבוע בבית: "אין פתרונות"

הורי התלמידים בבית הספר מורשת נריה בגבעת שמואל מסרבים לשלוח את ילדיהם לבית הספר, עד שלא תוחלף המנהלת. ההורים זוכים לגיבוי מהעירייה, אך המנהלת מסרבת לכל הצעה לעזוב

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/09/19 12:36 ו באלול התשעט

בית ספר שלם יושב כבר שבוע בבית: "אין פתרונות"
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בית ספר שלם בשביתה - כבר שבוע שלם, ופתרון לא נראה באופק. הורי התלמידים בבית הספר הממ"ד 'מורשת נריה' בגבעת שמואל, מסרבים מאז פתיחת שנת הלימודים, ביום ראשון האחרון, לשלוח את ילדיהם לבית הספר, עד שלא תוחלף המנהלת, הזוכה לביקורת רבה מקרב ההורים. מדובר באחד משלושת בתי הספר הממ"ד בעיר, המונה כשמונה מאות תלמידים.

אריה ויטיסלבסקי, מוועד ההורים של בית הספר, אמר לחדשות 12 כי המנהלת מסרבת לכל פשרה: "יש מאה הורים שהגיעו וביקשו ממנה לדבר איתנו, והיא סירבה לדבר איתנו. זה לא מאבק שלנו, זה מאבק על החינוך של הילדים שלנו".

הורה נוסף אומר הבוקר (ו') בשיחה עם חדשות כיפה, כי מדובר במאבק של כל ההורים ללא יוצא מן הכלל: "אין פה חלוקה בין ההורים. כולם ביחד החליטו לשבות". הוא סיפר כי ההורים נפגשו עם שר החינוך הרב רפי פרץ, שביקר באיזור בשבוע שעבר, אך במשרד החינוך לא מצליחים למצוא פתרונות: "הציעו לה כל דבר כדי שתעזוב, אך היא מסרבת לשמוע". בחדשות 12 אף פורסם כי היא סירבה להתייצב לשיחה אליה זומנה אצל שר החינוך.

ההורים מספרים כי העירייה תומכת באופן מוחלט במאבקם, ואף העמידה לרשותם את שירותי המתנ"ס וכיתות בבתי ספר אחרים בעיר, כפיתרון זמני עבור התלמידים המושבתים מלמידה.

הורי בית הספר טוענים כי המנהלת התנכלה לילדים מסוימים וגרמה להם לצלקות לנפשיות קשות. בנוסף הם טוענים כי חלה הידרדרות בבית הספר: רמת האלימות עלתה והציונים ירדו באופן ניכר. אמא נוספת אמרה לשר פרץ במפגש עמו: "יש לי 2 ילדים בבית ללא אלטרנטיבות, אנחנו רוצים לדעת מה קורה. האדמה בוערת לנו מתחת לרגליים", אמרה במפגש שתועד בחדשות 12. "אני רוצה שהילדים שלנו יגיעו למקום חינוכי טוב. כואב לי, אני לא יכולה יותר. הילדים אומרים לי שהם רוצים ללכת לבית הספר - והם לא הולכים".