ושוב: בית המשפט ביטל הופעה של זמר חסידי - לגברים בלבד

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה על ביטול ההופעה של מרדכי בן דוד ומוטי שטיינמץ שאמורה להתקיים מחר בעיר, אשר מיועדת לגברים בלבד, בעקבות עתירת שדולת הנשים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/08/19 18:59 כד באב התשעט

ושוב: בית המשפט ביטל הופעה של זמר חסידי - לגברים בלבד
ההופעה של מוטי שטיינמץ בעפולה, בהפרדה, צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90

הדתה או הדרה? בית המשפט המחוזי בחיפה הורה על ביטול ההופעה של הזמרים החסידיים מרדכי בן דוד ומוטי שטיינמץ, שאמורה היתה להתקיים מחר (ב') בחיפה, ויועדה לגברים בלבד. בית המשפט דחה את טענת העירייה כי "קיום אירוע לגברים בלבד אינו הפרדה בכפייה, אלא וולונטרית".

כזכור, לפני כשבוע התקיימה הופעתו של הזמר מוטי שטיינמץ בעפולה, בהפרדה ועם מחיצה, לאחר שבית המשפט אסר בתחילה על קיומה, ולאחר מכן שינה את החלטתו. 

מפיק האירוע בחיפה, שלום וגשל, אמר הערב ב'קול ברמה', כי האירוע יתקיים ללא תמיכת העירייה: "החלטנו לקיים את האירוע בכל מחיר גם אם נפסיד כסף. האירוע יהיה אירוע פרטי, ללא תמיכת העירייה".

בתגובה לפסק הדין שלא לקיים את האירוע הנפרד של מרדכי בן דוד מחר בחיפה מוסר עו"ד איתמר בן גביר כי: "בכנסת הבאה נדרוש לפטר את דינה זילבר. עוצמה יהודית תעגן בחקיקה את זכותו של הציבור הדתי והחרדי לקיים אירועי תרבות בהפרדה, ותשים סוף לחגיגות ארגוני הנשים על חשבון הציבור החרדי".

חגית משה. חסרת

חגית משהצילום: יח"צ

סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, הודיעה כי בירושלים יתקיימו הופעות בהפרדה: "הגיע הזמן שבית המשפט יכיר בזכותם של המגדרים להיפרד מעת לעת ולקיים אירוע בהשתתפות מגדר אחד בלבד.
לא מצאנו בספר החוקים של מדינת ישראל חובה להתערבב כל הזמן נשים וגברים. זכותן של נשים לקיים הופעה רק עבור נשים. זכותם של גברים לקיים הופעה רק עבור גברים. ההחלטה הזו לוקה בחוסר מידתיות ובהתערבות בלתי נסבלת בחיי הפרט. בקצב הזה בתי המשפט יבטלו את עזרת נשים בבתי הכנסת.
לשמחתי בשבועות הקרובים נקיים בירושלים אירועים על בסיס הפרדה מגדרית

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) בתגובה להחלטת ביהמ"ש בחיפה: "הפסיקה לפסול את האירוע זו התערבות בוטה באורח החיים של המגזר הדתי חרדי - צר לי שביהמ"ש שוב מונע מציבורים שלמים לקיים את אורח חייו כאמונתו במדינה היהודית".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן