"השכל הישר ניצח": חגיגות ניצחון על ההחלטה לקיים את ההופעה בעפולה בהפרדה

חברי כנסת ושרים בירכו על החלטת שופט בית המשפט המחוזי בנצרת לקיים את הופעתו של הזמר החסידי בעפולה בהפרדה מגדרית

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/19 21:21 יג באב התשעט

"השכל הישר ניצח": חגיגות ניצחון על ההחלטה לקיים את ההופעה בעפולה בהפרדה
מוטי שטיינמץ בהופעה , צילום: Yaakov Naumi/Flash90

בשעה זו מתקיימת ההופעה של הזמר החסידי מוטי שטיינמץ, לאחר ששופט בית המשפט המחוזי בנצרת פסק כי ההחלטה הקודמת הפוסלת ההפרדה בהופעה מבוטלת, והוא מחזיר את שיקול הדעת לעיריית עפולה שתקבע לקיים את ההופעה. חברי כנסת ושרים רבים בירכו על ההחלטה. 

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין שמח כל פסיקת בית המשפט: ‏"אני מברך על החלטת בית המשפט החשובה היום. באופן אישי אלך גם לאירועים מעורבים, אבל אני יודע ומכבד את העובדה שיש בישראל אנשים עם דעות אחרות. קיומנו המשותף תלוי בין היתר בכבוד לאותם אנשים. הניסיון לכפות דעות וערכים על כל מי שחושב שונה - פסול ומיותר, והגיע הזמן שייפסק".

ח"כ עידית סילמן (ימינה) בירכה על ההחלטה: "מברכת על החלטת בית המשפט לאפשר לעיריית עפולה לקבוע את אופי האירוע הערב. העברת סמכויות בנושאים אלו אל הרשויות המקומיות היא תהליך מבורך שיבטא באופן נכון יותר את רצון הציבור בנושאים שנויים במחלוקת. זהותה היהודית של מדינת ישראל תתחזק מתוך חירות ולא מתוך כפייה."

גם ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) התייחס לפסיקת בית המשפט: "מברך את ידידי ח"כ משה ארבל מש"ס, שלא נח ולא שקט והצליח למנוע את גזל כבשת הרש מתושביה החרדים של עפולה ובזכותו הם ייהנו לפחות מאירוע אחד מותאם למגזר החרדי. כמו כן, מחזק את ידיו של ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ, שעמד בגאווה לצד תושבי עפולה החרדים יחד עם ראשי הקהילה המקומית"

השר אריה דרעי (ש"ס), שמפלגתו הובילה את המאבק, כתב בחשבון הטוויטר: "אני מברך על החלטת בית המשפט המחוזי בעפולה. השכל הישר ניצח. נאבקנו כדי שכל אדם יוכל לחיות לפי אורחות חייו וללא כפיה. תודה גדולה לראש עיריית עפולה אבי אלקבץ, שנאבק עמנו לאפשר לכל האזרחים להנות ממופע תרבות על פי אמנותם. אגיע הערב לחגוג בעפולה"

חה"כ ד"ר שלמה קרעי (הליכוד), האחראי על ההתא החרדי בתוך הליכוד הצטרף גם הוא למברכים: "אני מברך על החלטת השופט מהיום שמבטלת את האיוולת של ההחלטה הקודמת. אירוע אחד מתוך 360, המוקדש לאוכלוסייה שלימה המודרת על פי השקפת עולמה מיתר האירועים, גברים, נשים וטף. מה כבר קרה?  טוב שהשכל ניצח את השנאה וההדרה ואני מאחל לתושבי עפולה החרדים ובכלל, הנאה צרופה מהאירוע הערב, שבעז"ה ישתתפו בו." 

גם ח"כ אריאל קלנר (ליכוד) התייחס להחלטת השופט "החלטה נכונה של השופט עילבוני. הסמכות לניהול ארועי העיר צריכה להיות בידי העירייה. אי של שפיות ושל מסר של אחדות ערב טו באב, אל מול כל הפילוג והשיסוי של גורמים סכסכנים שמבקשים לקושש קולות על גב הציבור שבסה"כ רוצה לחגוג ולבלות עפ"י דרכו ואמונתו."