כותרות השבת: שיפור במצבו של הפצוע בפיגוע בדולב. שלושה חשודים נעצרו

שיפור במצבו של דביר שנרב, אחיה של רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע בדולב. כוחות הביטחון עצרו שלושה צעירים פלסטינים בחשד למעורבות בפיגוע הרצחני, המצוד אחר המרצחים נמשך

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/19 20:26 כג באב התשעט

כותרות השבת: שיפור במצבו של הפצוע בפיגוע בדולב. שלושה חשודים נעצרו
צילום: דובר צה"ל

שיפור נרשם היום (שבת) במצבו של דביר שנרב, שנפצע בפיגוע במעיין ליד ההתנחלות דולב. בפיגוע נרצחה אחותו של דביר,רינה שנרב, ונפצע אביו, הרב איתן שנרב. מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי מצבו של דביר השתפר לאחר שנותח אתמול, והבוקר הוא כבר היה עירני ובהכרה. 

מוקדם יותר היום נעצרו שלושה צעירים פלסטינים לתשאול במסגרת המאמצים המודיעיניים לאיתור המחבלים שהניחו את המטען ליד ההתנחלות דולב. בתקשורת הפלסטינית דווח כי שני צעירים תושבי הכפר עין עריכ נעצרו, בנוסף לצעיר תושב הכפר עין קיניא. 

צילום: דובר צה"ל

בצה"ל עורכים סריקות בכפר עין עריכ שממערב לעיר רמאללה, וסמוך יחסית למקום הפיגוע אתמול. במסגרת הסריקות מוחרמות מצלמות אבטחה מבתי עסק והוקמו מחסומים. בתקשורת הפלסטינית דווח הבוקר כי שני צעירים תושבי הכפר עין עריכ נעצרו, בנוסף לצעיר תושב הכפר עין קיניא. לא ברור עדיין אם המעצרים קשורים בהכרח לפיגוע.

בני משפחת שנרב נפגעו מפיצוץ בזמן שהלכו ברגל ממכוניתם לעבר המים. תחילה לא היה ברור אם מחבל יידה מטען אל המשפחה או שמא המסלול מולכד מראש, אך בהמשך התחזקה כאמור ההערכה שהאפשרות השנייה היא זו שהתרחשה. צורת פעולה זו חריגה ביותר והעלתה חשש בקרב התושבים באזור מפני הנחת מטענים באתרי מטיילים אחרים ביהודה ושומרון. מאז תחילת השנה סוכלו לפחות חמישה פיגועי מטען חבלה דומים, בהם בחברון וליד ג'נין.