"יש שיטור יתר ואנחנו נלחמים בו": ארדן ובכירי המשטרה נועדו עם הנהגת קהילת יוצאי אתיופיה

השר לביטחון פנים ומ"מ מפכ"ל המשטרה נפגשו עם מנהיגי העדה האתיופית וסיכמו על הצורך בהרגעת הרוחות: "קרה אירוע חמור שלא היה צריך לקרות. אבל אלימות ואנרכיה אסור שתהיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/19 16:23 ל בסיון התשעט

"יש שיטור יתר ואנחנו נלחמים בו": ארדן ובכירי המשטרה נועדו עם הנהגת קהילת יוצאי אתיופיה
השר אדן ומ"מ מפכ"ל המשטרה בשטחי ההפגנות, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן ובכירים נוספים במשטרת ישראל, נפגשו היום (ד') עם נציגים בכירים של קהילת יוצאי אתיופיה במטרה לנסות ולמנוע אלימות ופגיעה בנפש בהפגנות ובמחאת הקהילה, לאור מותו של הצעיר סולומון טקה ז"ל שנורה למוות על ידי שוטר.

הצדדים סיכמו כי למרות הטענות הרבות והצורך של ממשלת ישראל לתקן את הבעיות ומשבר אי האמון שבין המשטרה לקהילת יוצאי אתיופיה, יש צורך גם לצאת באמירה: "כן למחאה, לא לאלימות".

ארדן הבטיח כי יקים במשטרה גוף שיפקח על הטיפול המשמעתי בגילויי גזענות של שוטרים על מנת לוודא כי התנהגות פסולה מעין זו תטופל במלוא החומרה בכל רמות הפיקוד. "אני רוצה להגיד תודה מעומק הלב על כך שהסכמתם לבוא לכאן למפגש הזה", הוא אמר, "זה לא מובן מאליו שהגעתם על רקע האירועים הקשים וכולנו מחויבים לגלות מנהיגות בשעות אלה".

הפגנות אלימות. רכב שהוצת במחאה

הפגנות אלימות. רכב שהוצת במחאהצילום: פלאש 90. אדם שולדמן

השר הוסיף כי "לפני שלושה ימים קרה  אירוע חמור וכואב. אירוע שלא היה צריך לקרות. אני ומשטרת ישראל שותפים לכאב ולזעזוע, ומשתתפים באבלה הכבד של משפחת טקה על מותו של סולומון ז"ל ובאבל של העדה כולה".

לצד זה ציין כי "ביומיים האחרונים מתרחשות מחאות וחסימות צירים בהיקף  חסר תקדים וברמת אלימות בלתי נסבלת.  אני שותף לכאב ומבין את הזעקה. משטרת ישראל אמרה באומץ וביושר בעבר שיש תופעה של שיטור יתר, ואנחנו נלחמים בה, ועושים זאת גם באמצעות שיתוף הפעולה איתכם. ברור שיש עוד הרבה מה לתקן, אבל היה שיפור רב בתוצאות בשנים האחרונות בירידה במספר המעצרים, בירידה במספר כתבי האישום, בסגירת תיקים לבני נוער והרבה פרויקטים כמו מצלמות הגוף שמיושמים כעת. אני אביא בפני הממשלה את הכאב, הטענות וההצעות החשובות שהעליתם ומתחייב אישית ללוות את התיקונים שיש לבצע. מחאה-כן אבל אלימות ואנרכיה אסור שתהיה".

מנסים להרגיע את הרוחות. מפגינים במחאה על מותו של טקה

מנסים להרגיע את הרוחות. מפגינים במחאה על מותו של טקהצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ניצב כהן הוסיף כי "על כולנו מוטלת החובה להשיב את הסדר על כנו בכדי למנוע פגיעה באזרחים או בשוטרים. האירועים שהתרחשו אתמול לא יחזור על עצמם. השוטרים עמדו מול המוחים בצורה נחושה, עם הרבה אומץ והבנה, אולם מחובתנו לקחת אחריות ולמנוע את המשך האלימות".

לדבריו, "אנו מאמינים בתהליכים הקהילתיים שאנו מבצעים עם הקהילה ואנו מוכרחים להמשיך אותם.  יש חשיבות גדולה למפגשים מסוג זה, בעיקר ברגעים קשים ולמרות הזעם. אסור לנו לתת שאירועים מסוג זה יעיבו וישפיעו על הקשר ההדוק".