הרב יוסף על פסק ההלכה שמתיר לאכול במסעדות בחו"ל: "לא צריך להמציא דברים"

הרב הראשי תקף את פסק ההלכה שנכתב בתחומין: "איך אפשר להתיר דברים כאלו? לא מפחדים? לא מתייעצים עם גדולי הדור?" לדבריו, אביו "גם כשהיה גדול היה מתייעץ עם גדולי הדור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/19 13:22 כז בסיון התשעט

הרב יוסף על פסק ההלכה שמתיר לאכול במסעדות בחו"ל: "לא צריך להמציא דברים"
תוקף את פסק ההלכה. הרב יוסף, צילום: פלאש 90. דוד כהן

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, תקף אמש (ש') בשיעורו השבועי את פסק ההלכה של הרב הרב פרופ' דרור פיקסלר, שהתיר לנופשים בחו"ל לסעוד במסעדות טבעונית מבלי לחשוש מבישולי גויים.

"הם חושבים שהם ממשיכים את דרכו של מרן", אמר בנו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל והוסיף כי "מרן לא הקל ככה מהשרוול". הקלטת דבריו פורסמה על ידי ישי כהן מכיכר השבת.

לדבריו, "לבוא היום ולחדש דברים כאלו שמסעדה טבעונית אין בזה בישול גויים. איך אפשר להתיר דברים כאלו? לא מפחדים? לא מתייעצים עם גדולי הדור? מרן גם כשהיה גדול היה מתייעץ עם גדולי הדור. מה שעשו גדולי הדורות אנחנו עושים כמו גדולי הדורות לא צריך להמציא דברים".

הרב פיקסלר פרסם את דבריו בכרך החדש של כתב העת תחומין, היוצא לאור על ידי מכון צומת, ובו כתב בין היתר כי "במסעדה טבעונית לא מוגש שום דבר שמקורו מן החי, ולפיכך אין בו מאכלות אסורות מהתורה".

במכון התייחסו למאמר השנוי במחלוקת וציינו כי כתב העת שהם מוציאים "הוא במה מרכזית לדיון הלכתי, וגם אם רבנים רבים מתנגדים להיתר של הרב פיקסלר, החלטנו לפרסם את המאמר עם הסתייגויות המערכת לצידו. ראוי לכל מי שמבקש לסמוך על ההלכה לקרוא קודם את המאמר וההסתייגויות במלואם".