פוסל את איחוד מפלגות הימין | פייגלין: "מעוניין בחיבור עם שקד ובנט, לא עם הרב פרץ וסמוטריץ'"

יו"ר מפלגת זהות הצהיר כי מפלגתו תתמודד בכל מקרה בבחירות הקרובות, והוסיף עם מי הוא מעוניין להתחבר: "יתרונה של הפוליטיקה ה'לייטית' ('הימין החדש') הוא פתיחותה האמיתית לציבור החילוני. אנו לא חלק מהציונות הדתית"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 12/06/19 20:16 ט בסיון התשעט

פוסל את איחוד מפלגות הימין | פייגלין: "מעוניין בחיבור עם שקד ובנט, לא עם הרב פרץ וסמוטריץ'"
לא מוכן לכל החיבורים בימין הדתי | משה פייגלין, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, הצהיר הערב (ד') כי פניו לחיבור עם נפתלי בנט ואיילת שקד וכי הוא פוסל יצירת רשימה משותפת עם חברי הכנסת הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'.

"זהות אינה רואה עצמה חלק מהציונות הדתית או כל מגזר אחר", כתב בפייסבוק והוסיף, בנוגע לסירובו להיכנס למגעים עם איחוד מפלגות הימין, כי "חיבור בין זהות לבין החרד"ליות מאיין את בשורתה של זהות ויבריח בצדק את מצביעיה".

לדבריו, "החרד"ליות מטבעה רוצה הרבה מדינה שתאכוף את חלומה. היא אינה מסוגלת לקבל שחלק מן התמונה העתידית – חלק מן התורה – נמצאת בכיסם של החילוניים דווקא. יש לי הערכה רבה לחרד"לים ולרבניהם, אך חיבור בין זהות לבינם הוא חיבור של דבר והיפוכו שנזקו רב יהיה מתועלתו".

מתרחקים? סמוטריץ והרב פרץ

פייגלין לא מוכן לחבור אליהם. סמוטריץ והרב פרץצילום: פלאש 90. אבי דישי

לעומת זאת, הוא ציין מדוע חיבור עם הימין החדש הוא הרבה יותר ריאלי: "יתרונה של הפוליטיקה ה'לייטית' ('הימין החדש') הוא פתיחותה האמיתית לציבור החילוני. היא אינה מתייחסת אליו בפטרנליזם גאולי תוך התנערות מאחריות לחיי היום יום. שלא כחרד"לים, הימין החדש השיל מעליו את המגזריות, הוא פונה אל כלל האומה ואם אינך איש שמאל מובהק הוא אינו יוצר אצלך אנטגוניזם".

יש לציין כי במידה והימין החדש ואיחוד מפלגות הימין ירוצו במסגרת חיבור טכני, לפיגגלין עלולה להיווצר בעיה בעקבות הצהרה זו, מאחר ומפלגתו תידחק להתמודד בבחירות לבדה עם סכנה ששוב לא תעבור את אחוז החסימה. לאחרונה, כחלק מניסיונו להשיב לעצמו אוריינטציה ימנית, הצהיר יו"ר זהות כי "לעולם לא נקים ממשלת שמאל. נלך עם מי שייבחר העם להוביל את המחנה הלאומי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן