פייגלין מבהיר: "לעולם לא נקים ממשלת שמאל"

לאחר שבבחירות האחרונות התחמק מהשאלה אם מפלגתו תשב בממשלה בראשות בני גנץ, יו"ר זהות מבהיר: "אנחנו מפלגת ימין אמתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/19 14:36 ז בסיון התשעט

פייגלין מבהיר: "לעולם לא נקים ממשלת שמאל"
לא יקים ממשלת שמאל | יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

יו" מפלגת זהות, משה פייגלין מבהיר כי מפלגתו תלך רק עם הימין, זאת אחרי שבבחירות האחרונות לא פסל את האופציה לשבת בממשלה בראשותו של בני גנץ. "לעולם לא נקים ממשלת שמאל. נלך עם מי שייבחר העם להוביל את המחנה הלאומי", אומר פייגלין. "אך אם יישם את מדיניות השמאל, יפגע בארץ ישראל ובחירותם של אזרחיה - נקים לו אלטרנטיבה של זהות וחירות - מהאופוזיציה".

בפוסט שהעלה לדף הפייסבוק שלו, מבהיר משה פייגלין כי זהות היא מפלגה ימנית. "הוויכוח שהחל בתוככי הימין בשאלה האם נתניהו הוא נכס או נטל, סובב למעשה סביב השאלה מהו הימין? מהי זהות ימנית? האם הימין הוא נתניהו האיש, או שהימין הוא סט של ערכים מדיניים וכלכליים". כך פייגלין ומוסיף, "הנכונות של נתניהו להפקיד את ליבת מדיניות הפנים בידי אנשי שמאל קיצוניים, החלה לעורר תהיות ולהזכיר נשכחות אצל כותבי טורים ימניים (החיבוק עם ערפאת, ההצבעה בעד ההתנתקות). הם החלו להתלבט שמא שני מוקדי ההזדהות הללו – הזהות הפרסונאלית והזהות האידאולוגית – סותרים זה את זה".

פייגלין פנה למצביעיו והסביר להם מדוע דווקא המצב בו, זהות לא עברה את אחוז החסימה, טובה למצביעיו. "אם אתה איש ימין אידאולוגי והצבעת עבור מפלגה שלא עברה את אחוז החסימה, אזי בכל מקרה הרווחת פעמיים, כי גם לא הקמת ממשלת שמאל, וגם אינך נושא באחריות ל: תשלומי ה'פרוטקשן' לחמאס (לאחר עוד תבוסה משפילה), חורבנם של עוד ועוד בתי יהודים ביש"ע, העברת שיריוניות לאבו מאזן, התעלמות מהחלטת בג"צ המורה על פינוי המאחז הבלתי חוקי חאן אל אחמר", אומר פייגלין.

פייגלין מבהיר כי הימין של זהות איננו ימין פרסונאלי ולכן, לטענתו הוא אינו ימין ריכוזי שמעמיק את אחיזת המדינה באזרחיה. "הימין של זהות הוא בדיוק ההיפך מזה. הימין של זהות נובע מתוך תפיסת החירות היהודית המתורגמת בזהות, בין השאר לתפיסה השמרנית המודרנית ולליברליזם הקלאסי".

בסוף דבריו מבהיר פייגלין כי מפלגתו לעולם לא תהיה שותפה להקמת ממשלת שמאל. "נלך עם מי שייבחר העם להוביל את המחנה הלאומי. אך אם יישם את מדיניות השמאל, יפגע בארץ ישראל ובחירותם של אזרחיה - נקים לו אלטרנטיבה של זהות וחירות - מהאופוזיציה".