מקורבי פרץ: "לא ברור למה סמוטריץ' בוחר לתקוף את ראש הממשלה במקום להסיק מסקנות"

"נתניהו הציע את תיק החינוך במפורש לפרץ כי הוא רואה בו מנהיג הציונות הדתית", אמרו בכירים בבית היהודי, ותקפו את סמוטריץ': "לא ברור למה סמוטריץ' איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ בוחר לתקוף את ראש הממשלה במקום להסיק מסקנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/19 21:34 ב בסיון התשעט

מקורבי פרץ: "לא ברור למה סמוטריץ' בוחר לתקוף את ראש הממשלה במקום להסיק מסקנות"
הרב פרץ וסמוטריץ. ישמרו על החיוך?, צילום: ללא

בבית היהודי מתכוננים להיכנס חזרה למשרד החינוך. לאחר הפרסום כי את משרד המשפטים לא יקבל ח"כ סמוטריץ אלא ח"כ אמיר אוחנה, פרסמו גורמים במפלגה כי ח"כ פרץ יקבל משרד החינוך.: "יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המשא ומתן הקואליציוני".

"הבחירה הראשונה היא של ראש הממשלה", התייחסו הגורמים להסכם בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי לפיו סמוטריץ' בוחר את התפקיד ראשון. עוד הוסיפו הגורמים: "נתניהו במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בו את מנהיג הציונות הדתית"

לדברי הבכירים במפלגה: "ראש הממשלה נותן אמון מלא ביו"ר הבית היהודי להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט. כמחליפו של נפתלי בנט בהנהגת הציונות הדתית". 

מוקדם יותר בתגובה לפרסום כי ח"כ אוחנה יקבל את משרד המשפטים, כתב ח"כ סמוטריץ כי "סיפור הוא נתניהו שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית" וכי הגיע הזמן שהציונות הדתית תפקיד לקחים.

בתגובה אמרו בבית היהודי: "ראוי שלקראת המו"מ הקואליציוני שיערך מיד לאחר ההבחירות הקרובות נפיק לקחים.
לא ברור למה סמוטריץ' איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ בוחר לתקוף את ראש הממשלה במקום להסיק מסקנות. ראש הממשלה הציונות הדתית ממשיכה להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט זו הייתה המשימה והמשימה הושלמה".

המקורבים התייחסו להסכם בין סמוטריץ' לפרץ: "ההסכם שסמוטריץ׳ מדבר עליו כלל לא רלוונטי ואינו בתוקף. זה היה נכון לבחירות הקודמות. הרב פרץ הוא המתאים ביותר לכהן כשר החינוך"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן