נתניהו החליט: ח"כ אמיר אוחנה מ"מ שר המשפטים

ראש הממשלה נתניהו מינה את ח"כ אמיר אוחנה לשר המשפטים לממשלת המעבר עד לסיום הבחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/19 20:17 ב בסיון התשעט

נתניהו החליט: ח"כ אמיר אוחנה מ"מ שר המשפטים
אמיר אוחנה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את חבר הכנסת אמיר אוחנה לתפקיד ממלא מקום שר המשפטים לממשלת המעבר עד לכינון הממשלה הבאה.  

חבר הכנסת עו"ד אמיר אוחנה הוא משפטן המכיר היטב את מערכת המשפט. הוא בעל תואר ראשון במשפטים, שהתמחה בפרקליטות מחוז מרכז. במשך כעשור עבד ח״כ אוחנה כעורך דין והופיע בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ. בכנסת הוביל שורה של חוקים וביניהם חוק יסוד הלאום.

המאוכזב העיקרי הוא ח"כ סמוטריץ', שלא קיבל את את המשרד לאחר שהצהיר שזה התפקיד שהוא שואף אליו. בימים האחרונים הודיע מלשכתו של ראש הממשלה כי משרד המשפטים ירד מהפרק לאחר ההתבטאויות האחרונות שלו בנושאי דת ומדינה. 

השר הטרי אמר: ״כיהודי, כישראלי, כבן זוג של אהבת חיי הנצחית אלון חדד ואבא לאלה ודוד שהם המשפחה שלי, כמזרחי, כליכודניק, כבאר שבעי וכליברל (מה בא קודם? הכל בא יחד!),כמי שבעברו אלפי שעות בית משפט החל מהתמחותי בפרקליטות ועבור דרך תפקידי כעורך דין, זו זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל בתפקיד שר המשפטים".

שרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, בירכה את אוחנה על כניסתו לתפקיד: "אני מאחלת לאמיר אוחנה הצלחה רבה בתפקיד שר המשפטים. זה משרד חשוב ומאתגר עם עובדים מוכשרים ביותר. אני לרשותו לכל עזרה ושאלה".