משרד הביטחון לרב לאו: מקדמים את הנגשת מערת המכפלה

עוזר ראש הממשלה ושר הביטחון לענייני התיישבות שיגר לרב הראשי תשובה לפנייתו בנושא ואמר: "נבחנות מספר חלופות הנדסיות הנותנות מענה להנגשת המתחם". במקביל ציין כי מתקיימות שיחות עם הוואקף על מנת להגיע להבנות

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 30/05/19 18:00 כה באייר התשעט

משרד הביטחון לרב לאו: מקדמים את הנגשת מערת המכפלה
בקרוב המערה תונגש? מערת המכפלה, צילום: פלאש, גרשון אלינסון

במשרד הביטחון שוקדים על פתרון שיביא להנגשת מערת המכפלה, במסגרתו נבחנות חלופות הנדסיות ומתנהלות שיחות עם הוואקף. כך עלה ממכתב ששיגר בנושא עוזר ראש הממשלה ושר הביטחון לרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו.

עוזר שר הביטחון לנושאי התיישבות, קובי אלירז, כתב לרב לאו כי בהמשך לסיור שערך במקום, "הונחו גורמי המקצוע להעביר מספר חלופות הנדסיות הנותנות מענה להנגשת המתחם".

בנוסף ציין כי "גורמי המנהל האזרחי מקיימים שיח עם הוואקף על מנת להגיע להסכמה באשר לצרכי שתי האוכלוסיות בהנגשת המערה". לצד זה נכתב כי מספר משרדי ממשלה הסכימו להעמיד לטובת הנושא תקציב ייעודי שיממן את העבודות.

הרב לאו בכינוס ליד הכותל המערבי

קיבל הבטחה שהנושא מקודם. הרב לאוצילום: מרכז ליב"ה

בסוף השנה שעברה פנה הרב לאו לראש הממשלה נתניהו, המשמש גם כשר הביטחון, בבקשה שיפעל להנגשת המתחם לטובת אנשים עם מוגבלויות שאינם יכולים לפקוד את המקום "וליתן מענה למי שאינם מסוגלים להגיע אל מערת המכפלה בדרך הרגילה". נתניהו השיב בזמנו לרב כי יקדם את הנושא עד שיימצא פתרון.

בחודש אוקטובר האחרון הצהיר אלירז, אז כעוזרו של השר לשעבר ליברמן, כי עד סוף תשע"ט הנושא יוסדר. בתשובתו לרב לאו הוא כתב כי כי אכן "הנגשת מערת המכפלה הינו נושא חשוב בעל חשיבות רבה, אשר עונה על הצורך של שמירת הזכות הבסיסית לחופש התנועה לכל מאן דבעי, להיכנס ולהתפלל במערת המכפלה".

מנכ"ל ארגון זכויות האדם "בצלמו", שי גליק ,ברך על ההתקדמות ומסר כי "הזכות לנגישות הינה זכות בסיסית בהתאם לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. היא אינה תלויה במקום מגורים או בדעות פוליטיות. אנחנו שבים ודורשים לקדם הנגשה במקום עם הסכמת הוואקף או בלעדיו".

תשובת עוזר שר הביטחון לרב לאו

תשובת עוזר שר הביטחון לרב לאוצילום: צילום מסך

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן