נתניהו זימן את ראשי סיעות הקואליציה למשרדו: ליברמן שוב מחרים את הפגישה

צפו: במאמץ אחרון לפני הקדמת הבחירות, ראש הממשלה מציע פתרון לחוק הגיוס המבוסס על העקרונות והנתונים שהצבא קבע. נתניהו זימן את ראשי סיעות הקואליציה לשיחות אישיות כדי לקדם את המו"מ התקוע, אך ליברמן מסרב להגיע

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/19 17:27 כא באייר התשעט

 נתניהו זימן את ראשי סיעות הקואליציה למשרדו: ליברמן שוב מחרים את הפגישה
ראש הממשלה נתניהו, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנסה למנוע בחירות חוזרות, ומציע פתרון לחוק הגיוס, שמאיים להיות הגורם המרכזי לפירוק הכנסת ה-21. 

במאמץ אחרון לפני פקיעת תום המועד להרכבת ממשלה חדשה, ראש המשלה ייפגש בעוד זמן קצר עם כל ראשי הסיעות במשרדו בירושלים. כל ראשי הסיעות הממליצות הוזמנו אחד-אחד, לא ביחד. ח"כ ליברמן מסרב להגיע לפגישה עם נתניהו. יו"ר ישראל ביתנו אמר למקורביו כי יגיע לפגישה עם ראש הממשלה "אם יסכימו להצעה שלי שהחרדים לא יצביעו בכנסת על חוק הגיוס. במקרה כזה יש על מה לדבר".  

ראש הממשלה נתניהו הגיב לדבריו בסרטון: ״אני עושה עכשיו מאמץ אחרון להקים ממשלת ימין ולמנוע בחירות מיותרות. אני הנחתי בפני השותפים הצעה לפתרון. הוא מבוסס על העקרונות שהצבא קבע ועל הנתונים שהצבא קבע - אין שום סיבה לדחות את זה. אני הולך להזמין הערב את כל ראשי המפלגות, אני רוצה לדבר איתם ולנסות יחד למנוע בחירות מיותרות".

ראשי הקואליציה לא מצליחים להגיע להסכמות במו"מ הקואליציוני, בעיקר בנושא חוק הגיוס. ח"כ ליברמן רוצה שיוחלט בהחלטת ממשלה על מכסת הצעירים החרדים המתגייסים בכל שנה. לעומתו החרדים אינם מעוניינים בכך ורוצים שזה יעלה כהצעת חוק ולא כהחלטת ממשלה, כדי למנוע תקלות במקרה שלא יעמדו במכסות. 

בתוך כך, כחודש לאחר הקמתה, הגיש היום ח"כ מיקי זוהר הצעת לפיזור הכנסת ה-21, וזאת במסגרת ההתבצרות של חברות הקואליציה בעמדותיהן, ואי המוכנות להגיע לפשרה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן