הורים ללוחמים באגוז: "חיי בנינו לא נמצאים בראש סדר העדיפויות"

בצל התקרית בה נפלו שני לוחמי אגוז ונפצעו חיילים נוספים, הורים לחיילים ביחידה שלחו מכתב לראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל: "הבנים נאלצים לבצע פעילות כירורגית במקום כתישה אגרסיבית, על חשבון ביטחונם האישי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/24 15:37 כב באדר ב'

הורים ללוחמים באגוז: "חיי בנינו לא נמצאים בראש סדר העדיפויות"
לוחמי אגוז ברצועה, חרבות ברזל, צילום: דובר צה"ל

כ-100 הורים של לוחמים ביחידת אגוז שלחו אתמול (א') מכתב תקיף לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ולרמטכ"ל הרצי הלוי, בו הם טוענים כי במהלך הפעילות ברצועה הכוחות נמנעים מפגיעה במבנים בתרומה קטארית, ובכך חייהם מסתכנים שלא לצורך. את המכתב פרסם עמית סגל.

הורי הלוחמים: "נודע לנו שמבנים בבעלות קטארית מקבלים חסינות"

תחת הכותרת: "חיי בנינו", כתבו ההורים: "לא פעם ולא פעמיים אנו נחשפים למצבים חמורים ביותר בהם נראה כי חיי בנינו הלוחמים, לא נמצאים בראש סדר העדיפויות. כך בפקודה לנקות 'בית חולים' של החמאס (!) תוך סיכון חייהם, כך בלחימה בסמטאות לפני שהופצצו, כך בלחימה במבנים רבי קומות שאפשר לטהר באמצעות שריפה או ארטילריה ומקרים נוספים".

עוד הוסיפו ההורים: "נודע לנו שמבנים בבעלות קטארית, מקבלים חסינות וקיימות הנחיות למזעור פגיעה, והבנים נאלצים לבצע פעילות כירורגית במקום כתישה אגרסיבית, על חשבון ביטחונם האישי". המכתב מגיע על רקע תקרית ביום שישי האחרון בה מחבלי חמאס ירו RPG על בית בו שהו לוחמים מהיחידה, תקרית בה נפלו רס"ל אלון קודריאשוב ורס"ל סיון וויל, וחיילים אחרים נפצעו. "אנחנו חוששים שאירוע זה הוא תוצאה של כבילת ידיהם של החיילים מלשרוף את הבתים הנמצאים בקרבתם ובכך להפחית את סיכון הלוחמים", כתבו ההורים.

דרשו תשובות מהמח"ט - ולא נענו

ההורים סיימו: "האם אתם יכולים להעיד כי חיי בנינו חשובים לכם יותר מיחסי הציבור מול ארצות הברית והעולם? בשיחה עם מפקד החטיבה דרשנו תשובות, ולא קיבלנו, ואנו מבינים שהדבר לא ברמתו אלא מדיניות של הקבינט והפיקוד הבכיר. חיי בנינו יקרים יותר מחיי אוכלוסיית האויב או אינטרסים אחרים. אנו דורשים מכם: אנו מפקידים בידיכם את היקר לנו מכל, שמרו על חיי בנינו הלוחמים! אסור שספיחי המחדל הנורא של טבח שמחת תורה ימשכו אל תוך ניהול המלחמה – על גבם של בנינו הלוחמים".