האולטימטום של הפרופסור למרצה המסיתה: אם לא תחזרי בך - לא תלמדי

דיקן בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית הודיע לפרופסור שלהוב - קיבורקיאן כי עד שלא תחזור בה מדבריה, לא תוכל לשוב להוראה. "פעלה בניגוד מוחלט לערכי מקצוע העבודה הסוציאלית"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 19/03/24 09:41 ט באדר ב'

האולטימטום של הפרופסור למרצה המסיתה: אם לא תחזרי בך - לא תלמדי
פלסטינים מציינים את יום הנכבה באוניברסיטה, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לאחר שהושהתה מהאוניברסיטה, דיקן בית הספר לעבודה סוציאלית בעברית מחריף את הצעדים נגד פרופסור שלהוב - קיבורקיאן אשר הכחישה את הטבח. בהודעה שפירסם היום (ג') פרופסור אשר בן אריה נכתב כי אם המרצה תיסרב לחזור בה מדבריה היא לא תוכל לשוב להוראה בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה.

"ברגע שהמרצה תודה - ההחלטה על הפסקת ההוראה תבוטל"

"אנו נמצאים כרגע בצומת דרכים" כתב בן אריה. "דרך אחת שאני מקווה שנשכיל ללכת בה היא מאוד פשוטה. ברגע שפרופסור שלהוב קירקוביאן תודה שאכן, בשביעי לאוקטובר היו מקרי אונס ורצח של נשים וילדים חפים מפשע, כפי שהאמת המוסר וערכי העבודה הסוציאלית מחייבים, ההחלטה על הפסקת ההוראה תבוטל באופן מיידי".

אם המרצה תסרב - היא לא תלמד יותר בבית הספר

"הדרך השניה גם היא ברורה וחד משמעית" המשיך בן אריה. "סרוב מצידה של פרופסור שלהוב קירקוביאן להכיר באמת ולעמוד לצד הקרבנות יקבע כי ההוראה של פרופסור שלהוב קירקוביאן לא תחודש במסגרת בית הספר".

המכתב המלא

המכתב המלא צילום: ללא

"הכחשת הטבח - בניגוד מוחלט לערכי בית הספר"

דיקן בית הספר הבהיר כי ההחלטה לא נובעת משיקולים פוליטיים אלא "נעוצה במרכיב אחד מרכזי - הכחשת מקרי האונס והרצח של אזרחים, נשים וילדים ב-7 לאוקטובר. כל זאת, בניגוד מוחלט לערכי מקצוע העבודה הסוציאלית אשר הוא התכלית של ההוראה שלנו".

"אמירותיה מזעזעות ומקוממות": באוניברסיטה השעו את המרצה

כזכור, במכתב שפירסמה האוניברסיטה העברית בשבוע שעבר הודיעה כי השעתה את פרופסור שלהוב - קיבורקיאן, בשל "אמירותיה המזעזעות והמקוממות". במכתב כתב נשיא האוניברסיטה כי "התבטאויותיה לוקחות את חופש הביטוי והחופש האקדמי לקצה ועושות בו שימוש ציני עד כדי שיסוע והסתה". בנוסף האוניברסיטה קראה למרצה המסיתה "למצוא לעצמה בית אקדמי אחר התואם את עמדותיה".