מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חזר בו: נתניהו הורה כי משאיות התרופות יעברו בידוק ביטחוני

הבוקר נודע כי צה"ל לא בדק את התרופות שצפויות להגיע לחטופים, דבר שהביא ביקורת רבה על ראש הממשלה נתניהו שהתנער מאחריות וטען כי "לא עסק כלל בסידורי הבדיקה של הכנסתם". כעת הוא חוזר בו

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/24 15:30 ז בשבט התשפד | עודכן בתאריך 17/01/24 17:27

חזר בו: נתניהו הורה כי משאיות התרופות יעברו בידוק ביטחוני
נתניהו והרצי, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

הבוקר (ד') נחת במצרים המטוס הקטארי עליו התרופות לחטופים. בתוך כך, דווח כי צה"ל לא בדק את התרופות, דבר שהביא ביקורת רבה על ראש הממשלה נתניהו. בתגובה לביקורת הציבורית, הוציא נתניהו הודעה בה הוא מתנער מאחריות על כך שהתרופות של החטופים לא נבדקו על ידי צה"ל: "ראש הממשלה הנחה להעביר תרופות לחטופים, אך לא עסק כלל בסידורי הבדיקה של הכנסתם, שנקבעים ע"י צה"ל וגורמי הביטחון". לאחר חילופי ההאשמות בין ראש הממשלה נתניהו לבין צה"ל, הנחה ראש הממשלה את הצבא לבדוק את המשאיות שנכנסות לעזה. הן הגיעו למעבר כרם שלום.

משאית סיוע קטארית נכנסת לעזה מגבול מצרים

משאית סיוע קטארית נכנסת לעזה מגבול מצרים, צילום: Atia Mohammed,Flash90

הפוליטיקאים לא נשארו אדישים לדבריו של נתניהו ותקפו אותו בחריפות. יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף ואמר: "ביבי, חלאס עם הבולשיט. הגיע הזמן שתתחיל לקחת אחריות במקום לגלגל אותה לכל עבר ותפסיק לקבל החלטות אך ורק על בסיס שיקולים פוליטיים". יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הוסיף: "הכנסת התרופות לחטופינו היא מהלך משמעותי וחשוב שפעלנו רבות להשגתו. האחריות להחלטה כמו גם על מימושה היא על הדרג המדיני - ורק עלינו".

גנץ ונתניהו

גנץ ונתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

איתמר בן גביר: "זה בהחלט באחריותך ובסמכותך"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב אף הוא, ואמר: "אדוני ראש הממשלה, די להיגררות אחרי גנץ ודי ולהתחכמויות: אולי סידורי הבדיקה הטכניים הם באחריות צה"ל וגורמי הביטחון, אבל האחריות לכך שצה"ל וגורמי הביטחון יבדקו כי המשאיות שאמורות לשאת בהן תרופות לחטופים אינן נושאות גם תחמושת וציוד לחמאס - היא באחריותך ובאחריות הקבינט המצומצם". עוד אמר, כי: "אם המשאיות טרם הוכנסו, פשוט תנחה את צה"ל וגורמי הביטחון לא לאפשר את הכנסתן ללא בדיקה. זה בהחלט באחריותך ובסמכותך. תרופות לחטופים - בהחלט. חמצן לחמאס להמשך הלחימה - טירוף".