מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

יצא לדרך: מטוס ועליו תרופות לחטופים נחת במצרים

צה"ל תוקף שעות ארוכות בלבנון | דיווח: המטוס הקטארי עם התרופות לחטופים נחת במצרים. צה"ל לא בדק את התרופות. נתניהו: "לא עסקתי בסידורי הבדיקה, זה התפקיד של צה"ל" | חוסלה מהאוויר חוליית מחבלים שתכננה לבצע פיגוע, בראשה עמד עבדאללה אבו שלאל | זכריה פסח ויאיר כץ נפלו ברצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/24 07:08 ז בשבט התשפד | עודכן בתאריך 17/01/24 12:48

יצא לדרך: מטוס ועליו תרופות לחטופים נחת במצרים
משאית סיוע קטארית נכנסת לעזה מגבול מצרים, צילום: Atia Mohammed,Flash90

12:40 | החל משעות הבוקר צה"ל תקף מטרות בשטח לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב חולה שבלבנון. טנק של צה"ל ירה להסרת איום שזוהה במרחב עיתא א-שעב שבלבנון.

בנוסף כוחות ארטיליריה ירו ירי להסרת איום למרחב א- דהירה. לוחמי צה"ל תקפו מבנה צבאי במרחב מרווחין בעקבות זיהוי חוליית טרור. כמו כן זוהה שיגור של טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מרחב גלדיולה, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

11:00 | לאחר חיסול חוליית המחבלים הבוקר (ד') במחנה הפליטים סמוך לטול כרם בידי כלי טיס, הדבר קרה בפעם השנייה. במהלך המבצע לסיכול טרור שמתקיים במחנה הפליטים כלי טיס תקף חולית מחבלים שירתה והשליכה מטענים לעבר כוחותינו וסיכנה אותם.

התרופות לחטופים נחתו במצרים

14:00 | לשכתו של ראש הממשלה נתניהו הוציאה הודעה בה הוא מתנער מאחריות על כך שהתרופות של החטופים לא נבדקו על ידי צה"ל: "ראש הממשלה הנחה להעביר תרופות לחטופים, אך לא עסק כלל בסידורי הבדיקה של הכנסתם, שנקבעים ע"י צה"ל וגורמי הביטחון".

10:00 | על פי דיווחים, המטוס הקטארי עליו התרופות לחטופים, נחת במצרים. כזכור, התרופות נקנו בצרפת והועברו לקטאר. בהמשך עתידים הנציגים הקטארים להעביר את התרופות ממצרים ללב עזה, שם יימסרו לחטופים.

סיוע נכנס לרצועה

סיוע נכנס לרצועה צילום: Atia Mohammed,Flash90

בדרכם לבצע פיגוע: חוסלה מהאוויר חוליית טרור בשכם

8:00 | בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ חוסלה מהאוויר חוליית מחבלים, בראשה עמד עבדאללה אבו שלאל. החוליה חוסלה סמוך למחנה בלאטה בשכם שבחטיבת שומרון, והייתה אחראית על אחת מתשתיות הטרור המרכזיות ביהודה ושומרון.

עבדאללה, אשר עמד בראש החוליה, היה אחראי על מספר פיגועים שבוצעו בשנה האחרונה, ביניהם, פיגוע הירי בשכונת שמעון הצדיק בירושלים באפריל האחרון בו נפצעו שני אזרחים ישראלים. בנוסף היה אחראי על פיגוע מטען כנגד כוחות צה"ל באוקטובר האחרון בו נפצע חייל.

החוליה חוסלה מהאוויר בעקבות מידע מודיעי שהתקבל בשב"כ לגבי כוונותם של עבדאללה וחברי החוליה לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. לאחר החיסול, ברכבם של החוליה נמצאו אמצעי לחימה. תשתית הטרור במחנה בלאטה שבשכם בהובלתו של עבדאללה, קיבלה מימון והכוונה מגורמים באיראן בשיתוף מפקדות הטרור ברצועת עזה ובחו"ל.

שני לוחמי מילואים נפלו בקרבות בצפון עזה

6:00 | צה"ל התיר לפרסום הבוקר את שמותיהם של שני לוחמי מילואים שנפלו בקרב בצפון הרצועה. רס"ר במילואים זכריה פסח הבר, מירושלים, לוחם בגדוד 87, חטיבת המחץ (14), נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 32 בנופלו. רס"ם במילואים יאיר כץ, מחולון, לוחם בגדוד 87, חטיבת המחץ (14), נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 34 בנופלו.

רס"ם (במיל

רס"ם (במיל') יאיר כץ ז"ל ורס"ר (במיל') זכריה פסח הבר ז"ל, צילום: דובר צה"ל

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד 52, עוצבת עקבות הברזל (401), נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. כמו כן, חובש קרבי במילואים בגדס"ר 6261, חטיבה 261, נפצע באורח קשה בעוטף עזה.