מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מזעזע "המחבל בעזה ניסה למכור את הראש של הבן שלי תמורת עשרת אלפים דולר"

בחשיפה קורעת לב, סיפר דוד טהר, אביו של סמל אדיר טהר ז"ל שנפל בקרב ב-7 באוקטובר כי המחבלים התעללו בגופת בנו: "הם ערפו את הראש שלו ולקחו אותו לעזה". בהמשך חשף איך במבצע מיוחד איתרו הכוחות את ראשו במקרר גלידות בעזה. "מבחינתי זה נס גלוי" אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/24 11:09 ז בשבט התשפד

"המחבל בעזה ניסה למכור את הראש של הבן שלי תמורת עשרת אלפים דולר"
דוד טהר, סיפור קורע לב, צילום: צילום מסך, ערוץ 14

בחשיפה קשה וקורעת לב, שיתף אתמול (ג') דוד טהר, אביו של סמל אדיר טהר ז"ל את סיפור נפילתו בקרבות ב-7 באוקטובר. בראיון לתוכנית "הפטריוטים" חשף איך התעללו המחבלים בגופה ובהמשך אף ניסו למכור את הראש תמורת אלפי דולרים. מאוחר יותר במבצע צבאי הביאו הכוחות את ראשו לקבורה בישראל.

הם הבינו שיש מאות מחבלים על 18 לוחמים שהם היו

על השעות שקדמו לאירועים הקשים סיפר דוד: "אדיר שמר עד 01:00 בלילה ונשאר עם השומר שבא להחליף אותו עוד שעתיים, זה היה אדיר". על שעות הבוקר אמר: "הקצין שלו העיר אותו, הוא עלה על ציוד קרב והתאחד עם החברים שלו. הם הבינו שיש מאות מחבלים על 18 לוחמים שהם היו. לפי התחקיר, הם יצאו להסתערות והם הרגו לא מעט מחבלים" תיאר.

סמל אדיר טהר, "מנוחת הנפש"

סמל אדיר טהר, "מנוחת הנפש" צילום: דובר צה"ל

"לצערנו הרב, אדיר עבר התעללות בגופה"

בהמשך הוסיף האב את התיאור הקשה על ההתעללות בגופה: "לצערנו הרב, אדיר עבר התעללות בגופה, הם ערפו את הראש שלו ולקחו אותו לעזה. במשך חודשיים וחצי הפכתי כל אבן כדי להבין איפה הראש, זה היה לא פשוט, קיבלתי גופה בלי ראש, התעקשתי עם הצבא לראות את הגופה".

"הם ניסו להסביר לי שלא כדאי שאני אראה ואני הייתי חייב לדעת הכל" הוא מסביר, "הם ניסו לעכב לי את הלוויה וחצי שעה לפני שקברנו אותו הגופה הגיעה להר הרצל שם פתחתי את הארון והבנתי בדיוק מה אני קובר. כשקברנו את אדיר, ידעתי איך אני קובר אותו" מספר האב, "ואז התחיל המסע לחיפוש החלק החסר".

"לפני שלושה שבועות נעשה לנו נס" תיאר דוד בפני פאנל התוכנית את סדר האירועים שהתרחשו לאחר מכן, "השב"כ תוך כדי חקירה של שני מחבלים הצליחו להבין שאחד המחבלים ניסה למכור את הראש תמורת עשרת אלפים דולר ואז ירדה הנחייה ליחידה מובחרת והם נכנסו למרכז עזה, סמוך לכיכר פלשתין". את הראש עצמו הוא מספר, מצאו הכוחות "במקרר של חנות גלידות בתוך תיק צד".

ספר תורה ומרכז לנוער בסיכון: המיזמים שינציחו את אדיר

"הם הצליחו להביא את מה שנשאר וקברתי את הראש, אני יחד עם הרבנות" הוא אמר והוסיף: "זה נס גלוי בעיניי, לפחות הוא זכה למנוחת הנפש". האב סיפר על מיזמי ההנצחה לבנו: "מאז מה שאנחנו מנסים לעשות זה להקים את מרכז "אדיר במרום", לנוער בסיכון בשכונת גילה בירושלים. אתמול התחלנו לכתוב גם ספר תורה לזכרו".