מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דני קושמרו משחזר את בוקר ה-7 לאוקטובר: "אני הראשון שאמר שאנחנו במלחמה"

בפרוייקט של חדשות 12 מראיינים את בכירי בערוץ על הרגעים הדרמטיים של בוקר שמחת תורה, דני קושמרו מעיד: "בשבת בלילה כבר הייתי בדרום, ליד המחבלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/24 16:47 כח בטבת התשפד

דני קושמרו משחזר את בוקר ה-7 לאוקטובר: "אני הראשון שאמר שאנחנו במלחמה"
דני קושמרו, צילום: Miriam Alster,Flash90

מחלקת הדיגיטל של חדשות 12 העלתה סרטון של דני קושמרו, המגיש הבכיר של הערוץ, שמאז ה-7 לאוקטובר מדינה שלמה התאהבה בוף על הרגעים הראשונים של השבעה באוקטובר: "אני שומע אזעקה ומתעורר מהשינה. שעה אחרי זה אני מאופר ומסודר באולפן".

קושמרו מעיד על עצמו כי הוא הראשון שאמר שלא מדובר בעוד סבב, אלא במלחמה: "אני זוכר שבערב אחרי ששידרתי שעות ארוכות הלכתי לעמדה בדרום, ליד אופקים, ועשינו את הדבר ההגיוני שיש מחבלים בשטח והדלקנו פרוג'קטור גדול, כדי שיהיה למחבלים קל לכוון".

"אלו היו שבועות ארוכים שהמדינה לא תיפקדה"

קושמרו משתף בתחושות באותם רגעים: "הייתה תחושה של כאוס מוחלט, אנחנו מנהלים איזשהו חמ"ל, שאין לנו באמת שום יכולת לנווט משהו ובאמת לסייע. לצערי כמו שאמר מבקר המדינה, אלו היו שבועות ארוכים שהמדינה לא תיפקדה".

את הסרטון מסיים קושמרו עם מסר להנהגה: "עשינו את העבודה שלנו. אבל זה שקצת יצאנו מהחליפה, כעסנו יותר ועזרנו יותר. כנראה שזה עשה משהו לאנשים. אנחנו צריכים לעשות פה סדר חדש, העם מול ההנהגה. להזכיר להם שהם עובדים בשבלנו. אנחנו אלה שמשלמים להם את המשכורת, הם עובדים שלנו, הם צריכים לעשות בשבלנו יותר ולהיות יותר אנשי מקצוע, המדינה קרסה ומגיע לנו יותר".