מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סא"ל נפל בצפון הרצועה | חוסל שני בכירי חמאס

הותר לפרסום: רועי יוחאי יוסף מרדכי, בן 31, מתל אביב, מפקד מגמה בבא"ח נח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה |ראש הממשלה נתניהו: "אסור לעצור את המלחמה עד שנשיג את כל יעדיה" | חוסלו שני בכירי חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/24 17:59 כה בטבת התשפד | עודכן בתאריך 06/01/24 20:08

סא"ל נפל בצפון הרצועה | חוסל שני בכירי חמאס
כוח צה"ל בכפר רג'ר, גבול לבנון, צילום: Ayal Margolin/Flash90

הותר לפרסום הערב (שבת) כי סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי, בן 31, נפל בקרבות בעזה. צה"ל ממשיך לפעול בעזה, וחוסלו הלילה שני בכירי חמאס על ידי כוחות צה"ל. מוקדם יותר היום מטח רקטות כבד שוגר על ידי חיזבאללה לעבר יישובי הצפון, מקריית שמונה ועד מירון, זאת בתגובה לחיסול אל-ערורי. צה"ל הגיב בתקיפות בלבנון בהם נהרגו 5 מחבלי חיזבאללה.

19:55 | אסמעיל סראג', מפקד גדוד נוציראת וסגנו, אחמד והבה, חוסלו הלילה

בתקיפה של חיל האוויר חוסלו אסמעיל סראג', מפקד גדוד נוציראת וסגנו, אחמד והבה, בהובלת פיקוד הדרום ובהכוונה של אגף המודיעין ושב"כ. סראג', מפקד גדוד נוציראת בארגון הטרור חמאס, בעברו שימש כמפקד פלוגת נוח'בה בחמאס וכפעיל ייצור אמצעי לחימה רקטיים.

חוסל

חוסל צילום: דובר צה"ל

סגנו, אחמד והבה, מונה לתפקיד הסמג"ד לאחר שצה"ל ושב"כ חיסלו בשבועות הראשונים ללחימה את הסגן הקודם, עבד אלרחמאן. והבה מילא מגוון תפקידי שטח ומטה בארגון הטרור חמאס, כולל עיסוק בתוכנית האימונים של הארגון. לצד אלו עסק בקידום הוצאת פיגועים מרצועת עזה לשטח ישראל.

מגדוד נוציראת יצאו מתווי פשיטה משמעותיים לארץ ב-7 באוקטובר לעבר יישובי העוטף ולקיבוץ בארי בפרט. במהלך הלחימה פעילי הגדוד עסקו בקידום מתווי ירי נ"ט וכלי טיס בלתי מאויישים לעבר כוחות צה"ל.

חוסל

חוסל צילום: דובר צה"ל

19:30 | ראש הממשלה נתניהו: "אסור לעצור את המלחמה עד שנשיג את כל יעדיה"

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב, "לפני שלושה חודשים החמאס ביצע בנו טבח נורא. הממשלה בראשותי הנחתה את צה"ל לצאת למלחמה כדי לחסל את החמאס, להשיב את חטופינו ולהבטיח שעזה לא תהיה עוד איום על ישראל", לדבריו: "אסור לעצור את המלחמה עד שנשיג את כל היעדים הללו. אנחנו לא נותנים לחמאס חסינות בשום מקום, ואנחנו נלחמים כדי להשיב את הביטחון הן בדרום והן בצפון. ועד אז ולשם כך, צריך לשים הכל בצד ולהמשיך בכוחות משותפים עד להשגת הניצחון המוחלט".

19:25 | הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו

סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי, בן 31, מתל אביב, מפקד מגמה בבא"ח נח"ל, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, בקרב בו נפל סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי ז"ל נפצע באורח קשה לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח"ל. הפצוע פונה לבית החולים ומשפחתו עודכנה.

סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי ז"ל

סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי ז"ל צילום: דובר צה"ל

18:00 | הרמטכ"ל וראש השב"כ נכנסו למנהרות בלב חאן יונס

נחשף כי הרמטכ"ל וראש השב"כ נכנסו אתמול למנהרות החמאס בלב חאן יונס יחד עם מפקד פיקוד הדרום, ראש אגף המודיעין, מפקד אוגדה 98 ולוחמי יחידה מיוחדת. "הערכה רבה מאוד, זו לחימה מסובכת", אמר הרמטכ"ל.

"אנחנו רוצים לקחת אזורים גדולים למעלה, להתפשט גם מתחת לאדמה, נגיע להישגים חשובים וטובים ויש לכם יתרון גדול מאוד על מי שנלחם בכם, אין פה בכל רצועת עזה כוח כמו ברמה שלכם, לא האישית, לא המסגרת, לא הציוד, לא היכולות, לא האימונים, אז כל פעם שאומרים לכו חזק קדימה".

מעל 40 שיגורים של חיזבאללה לעבר יישובי הצפון

אזעקות נשמעו היום (שבת) החל משעות הבוקר באזור מירון, רמת הגולן, בקריית שמונה וביישובי קו העימות בצפון הארץ, זוהו שיגורים של עשרות רקטות, מתוכם 40 שיגורים למרחב מירון. נוסף לכך, הופעלו התראות על חדירת כלי טיס בעמק הירדן, לאחר זמן מה נשלל החשש. חיזבאללה קיבל אחריות ומסר: "ביצענו 62 שיגורים בתגובה לחיסול אל-עארורי".

צה"ל תקף לאחר זמן קצר בשטח לבנון חוליית מחבלים שלקחה חלק בשיגורים. וכן שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב, ירון ורמיה בדרום לבנון, בין המטרות שהותקפו, עמדת שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור. 5 מחבלים נהרגו מאש צה"ל.

תקיפת תשתית צבאית של חיזבאללה

תקיפת תשתית צבאית של חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

בתוך מרפאה: וסטים צבאיים של מחבלי נוח'בה הוחבאו בתוך שקים של אונר"א

צה"ל חיסל ביממה האחרונה מחבלים שהפעילו רחפנים ואיתר עשרות כלי נשק ומטענים: לוחמי צוות הקרב החטיבתי 179 פשטו בהכוונה מודיעינית על מרחב בעיר עזה ממנו בוצע ירי לעבר כוחותינו בימים האחרונים. הלוחמים איתרו בתוך מרפאה שקים של אונר"א בהם ארגון הטרור חמאס החביא וסטים צבאיים של פעילי נוח'בה.

במבנה סמוך אותרו מטולי RPG, נשקים מסוג קלאצ'ניקוב ותחמושת. בחאן יונס, לוחמי צה"ל חיסלו מחבלים רבים מהאוויר ומהקרקע והשמידו מספר פירי מנהרות. לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים איתרו מחסן אמצעי לחימה ובו עשרות נשקים מסוג קלאצ'ניקוב, מעל מאה מחסניות, מטענים להפעלה מרחוק ומספר מטולי RPG.

הווסטים הצבאיים שנמצאו

הווסטים הצבאיים שנמצאו צילום: דובר צה"ל

כוחות מיחידת יהל"ם יחד עם לוחמי סיירת צנחנים השמידו את המחסן. בבית לאהיא ובאלפורקאן, מכלולי האש של אוגדת עזה, חטיבת הנח"ל וחטיבת האש 215 זיהו מספר מחבלים שמפעילים רחפנים על מנת לפגוע בכוחותינו. כלי טיס מאוישים מרחוק חיסלו את המחבלים אשר היוו סכנה ללוחמים בשטח.