מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רגע אחרי רגע: כך חוסל אמש בכיר החמאס בלבנון

מערכת ההגנה האווירית שלא עבדה, השיגור המדוייק: כך חוסל בכיר החמאס בלבנון אמש | משמעות החסיול על החזית הצפונית: בחיזבאללה אומרים: "פשע ההתנקשות באל -עארורי לא יעבור ללא תגובה ועונש" ראש המוסד הגיב: "תדע כל אם ערבייה שאם בנה היה שותף לטבח ב-7/10 - דמו בראשו״

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/24 13:47 כב בטבת התשפד

רגע אחרי רגע: כך חוסל אמש בכיר החמאס בלבנון
תקיפות ישראל בלבנון, צילום: דובר צה"ל צילום מסך

אמש חוסל סאלח אל-עארורי, מספר 2 בחמאס, המכהן כסגן מנהיג חמאס וראש "מטה הגדה" בארגון. בחמאס אישרו כי יחד איתו חוסלו שני מפקדים בכירים. החיסול קרה ברובע דאחייה בביירות מתקיפת כטב"מ. למרות שישראל עדיין לא לקחה אחריות על הסיכול, ברחבי העולם אנו נחשבים לאחראיים.

נחשפים הפרטים: איך זה קרה

על פי מה שידוע על החיסול עד כה, לפי דיווחים בשלל הרשתות הלבנוניות, אל-עארורי חוסל כשיצא אתמול ממשרדים של חמאס בביירות. הוא נפגע ישירות מטיל ששוגר לעברו, וטיל נוסף אחד לפחות פגע במשרדים עצמם. גם בתמונות מהזירה ניתן לראות רכב חרוך לצד בניין שניזוק קשות.

דיווח נוסף אומר שבתקיפה שבה חוסלו שבעה בני אדם בסך הכל, נפצעו גם חמישה בני אדם נוספים שזהותם טרם אושרה לפרסום. הכטב"ם שחיסל את אל-עארורי פגע בו באופן מדוייק, אחרי שככל הנראה הצליח לחמוק ממערכת הגנה אווירית ניידת שהחיזבאללה הציב ברובע הדאחייה. הרובע שמשמש לב הפעילות של חיזבאללה בביירות.

חזית הצפון לקראת פיצוץ

בתום עשרות שיגורים טילים מהצפון לעבר אוכלוסייה אזרחית בישראל, אמר ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי על החיסול אמש כי מדובר: "פשע ישראלי חדש" ושמטרת ישראל היא: "לגרור באופן מתוחכם את לבנון לשלב חדש של עימות". בחיזבאללה איימו על ישראל ואמרו כי: "פשע ההתנקשות באל -עארורי לא יעבור ללא תגובה ועונש. ההתנקשות היא התפתחות מסוכנת במהלך המלחמה בין האויב לציר ההתנגדות".

אחרי החיסול של סאלח עארורי בביירות, אמר היום (ד') ראש המוסד דדי ברנע, בהלוויתו של ראש המוסד לשעבר צבי זמיר ז"ל שהלך אמש לעולמו: "תדע כל אם ערבייה שאם בנה היה שותף לטבח ב-7/10 - דמו בראשו"

אחד מהמפקדים הבכירים שחוסלו לצד עארורי הוא סמיר פנדי, מפקד גדודי אל קאסם בלבנון והאחראי על המבצעים מטעם חמאס בדרום לבנון. פנדי הוא פעיל צבאי של חמאס כבר עשרות שנים. כמו כן חוסל עזאם אלאקרע, מעוזריו של אל עארורי ובכיר במנגנון הביטחון של חמאס שגייס והפעיל סייענים בתוך ישראל. כאות מחאה על פעולת החיסול של עארורי ושותפיו אמש, חנויות רבות בערים ערביות בישראל נשארו סגורות.

חנויות סגורות בחברון

חנויות סגורות בחברון צילום: Wisam Hashlamoun,Flash90

חנויות סגורות בחברון

חנויות סגורות בחברון צילום: Wisam Hashlamoun,Flash90