ההקלטות הנדירות של סאלח אל עארורי - בעברית

הקלטות נדירות בעברית של סאלח אל עארורי מתגלות מחדש, ובהן הוא מודה כי המאבק של החברה הישראלית לשחרור חטופים הרשימה אותו: "כאדם מהצד האויב, אני אהיה שמח אם הישראלים יגיעו למצב שלא מעניין אותם האזרח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/24 21:54 כא בטבת התשפד

ההקלטות הנדירות של סאלח אל עארורי - בעברית
סאלח אל עארורי, צילום מסך, צילום: חדשות הערב, כאן 11

סגן מנהיג חמאס, הבכיר סאלח אל עארורי שחוסל הערב (ג') בביירות שהה שנים רבות בכלא הישראלי. הוא הוציא שם תואר ראשון ואף למד את השפה העברית. לאחר מינויו כסגנו של אסמעאיל הניה בשנת 2017 ולאחר עסקת שליט, הוא התראיין לחדשות הערב של כאן 11, וסיפר בעברית על גלעד שליט ועל ההתגייסות של החברה הישראלית לשחרורו שהרשימה גם אותו.

אל עארורי הודה: "נקודת כוח של החברה הישראלית"

"כל זמן שהישראלים רואים באדם אחד או בחייל אחד או אזרח, שבעדם הם מוכנים לשלם מחיר כבד בשביל להחזיר אותו למשפחה שלו - זה אומר שהחברה והמדינה, ההבנה שלהם כלפי האנשים שלהם היא נכונה" אמר אל עארורי.

"זו נקודת כוח של החברה הישראלית" הודה הבכיר בראיון שנתן לפני שבע שנים, "ואני אומר את זה לכל האנשים אצלנו, גם בתוך חמאס: שמדינה מוכנה לעשות מלחמה בשביל חייל ולשחרר אלף אסירים בשביל חייל- זה חיובי. אני כאדם מהצד השני, מהצד האויב, אני יותר טוב לי ואהיה שמח אם הישראלים יגיעו למצב שלא מעניין אותם החייל או האזרח". כשהמראיין הופתע ושאל למה זה טוב לו, הסביר אל עארורי: "זה יותר טוב לי משום שזה יחליש את הצד השני, זה היה פוגע בצבא, זה היה פוגע בכל החברה".