מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סוף הוויכוח? השר ארבל חוזר בו מהרצון לקיים את הבחירות לרשויות

אחרי שנלחם לקיים את הבחירות בסוף ינואר למרות התנגדות בולטת מהציונות הדתית, שר הפנים משה ארבל חוזר בו ויפעל לדחיית הבחירות לסוף פברואר, אחרי הוצג לו הנתון לפיו 700 מועמדים לוחמים בעזה בעת הזו

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/23 18:06 טו בטבת התשפד

סוף הוויכוח? השר ארבל חוזר בו מהרצון לקיים את הבחירות לרשויות
משה ארבל , שר הפנים , צילום: Revkin Fenton/Flash90

לשכת שר הפנים מסרה היום (ד') הצהרה לפיה השר ארבל קיבל את עמדת גורמי המקצוע העדכנית ולשכת הרמטכ"ל לגבי דחייה של הבירות לרשויות המקומיות. לפי ההודעה, בדיון שהתקיים היום בממשלה הוצג בעל פה נתון לפיו 700 מועמדים לוחמים בעזה בעת הזו. ובשל כך עמדתו היא כי יש לפעול לדחיית הבחירות ל27.2. נזכיר כי השר ארבל היה עד עכשיו מראשי המתנגדים לדחייה נוספת של הבחירות, כאשר דיבר על הצבת קלפיות בתוך עזה לטובת הלוחמים שלא יוכלו להשתחרר ולהצביע.

2189 מועמדים לבחירות ברשויות המקומיות הנמצאים כיום בשירות מילואים פעיל

היום היה דיון שהיה אמור להביא החלטה חד משמעית בדבר תאריך הבחירות, אך הוא נגמר בלי הכרעה ברורה, מה שמחייב דיון נוסף בנושא שצפוי להתקיים ביום ראשון: "הממשלה מנחה את צה"ל להעביר למזכירות הממשלה עד מחר יום ה׳ ב-14.00 את עמדתו באשר לאפשרות שחרורם של 2189 מועמדים לבחירות ברשויות המקומיות הנמצאים כיום בשירות מילואים פעיל, מי מהם לא ניתן לשחרר וכן, פילוח מדויק באלו רשויות יש מועמדים שלא ניתן לשחררם".

הדיון על קיום הבחירות מעסיק רבים בזירה הפוליטית מתחילת הלחימה, מי שהיה נגד קיום הבחירות היה שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שטען כי מעבר לבעייתיות בכך במילואימניקים לא יוכלו להצביע, רבים מהמתמודדים עצמם וכאלה שעובדים בקמפיינים מגוייסים למלחמה. במכתב ששיגר השר ארבל לפניש שבועיים הוא הודיע כי אין בכוונתו לדחות את הבחירות מעבר למה שנדחו כבר, השינוי שקרה היום יכול לפתור את הסוגיה כאשר הבחירות ידחו באופן סופי לסוף פברואר. הממשלה תתכנס שוב ביום ראשון על מנת להכריע סופית בסוגיה.