"נפלתי בכבוד למען עמי": המכתב המוצפן שהשאיר הלוחם להוריו

הוריו של יוסף גיטרץ שנפל בקרבות בדרום עזה גילו לאחר מותו מכתב מוצפן שכתב. במכתב הוא ביקש מהם להמשיך הלאה והדגיש: "מעולם לא פחדתי מהמוות. הייתי עושה את אותו דבר אם הייתי יכול לבחור שוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/23 11:49 יד בטבת התשפד

"נפלתי בכבוד למען עמי": המכתב המוצפן שהשאיר הלוחם להוריו
יוסף גיטרץ ז"ל, צילום: דובר צה"ל

יוסף גיטרץ, בן ה-25 מתל אביב נפל אמש בקרבות בדרום הרצועה. לאחר מותו גילו הוריו מכתב מוצפן שהשאיר אחריו. "אימא ואבא היקרים, אני מאוד אוהב אתכם", כתב לוחם השריון להוריו. "הכול כמו שאמור להיות. אני בעצמי בחרתי בזה".

"חייתי חיים טובים ומעניינים, יחד עם זאת אני לעולם לא פחדתי מהמוות" כתב גיטרץ במכתב המוצפן שהתגלה. "אני הייתי יכול לא ללכת לכאן ולהסתתר. אבל זה היה מתנגד לכל מה שאני מאמין ומעריך ובמי שאני מחשיב את עצמי".

"נפלתי בכבוד למען עמי. אין לי חרטות"

הוא המשיך: "לכן לא הייתה לי ברירה, והייתי עושה את אותו דבר אם הייתי יכול לבחור שוב. אני עשיתי את הבחירה הזאת בעצמי והלכתי איתה עד הסוף. אני נפלתי בכבוד למען עמי. אין לי חרטות. אני מאוד אוהב אתכם וגאה שאתם ההורים שלי. אתם נתתם לי המון. היו לי חיים מאוד מעניינים, עשירים, מאושרים, ייחודיים. המוות שלי רק מדגיש זאת".

"אתם בוודאות בכאב רב. אבל אתם תתגברו על זה. אני מאוד הייתי רוצה בזה. זה דבר העיקר שאני רוצה. לשניכם יש הרבה אנשים קרובים שיתמכו בכם. בבקשה תמצאו בכל זה משהו חיובי. תהיו עם הנכדים. תעזרו לישראל. אני בסדר", סיים גיטרץ.