מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חוסל חלפן כספים שהעביר עשרות מיליוני דולרים לזרוע הצבאית של חמאס

חוסל חלפן הכספים צבחי פרואנה שהיה מעורב בהעברתם של עשרות מיליוני דולרים לטובת הפעילות של הזרוע הצבאית של חמאס יחד עם אחיו - גם במהלך הלחימה הנוכחית

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/23 11:30 ז בטבת התשפד

חוסל חלפן כספים שהעביר עשרות מיליוני דולרים לזרוע הצבאית של חמאס
כסף שנתפס בעזה. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

אחרי הדיווח על כך שהמוסד חשף את מקורות המימון של חמאס אך בישראל לא עשו דבר, צה"ל ושב"כ מפרסמים היום (ג') כי חוסל צבחי פרואנה, איש כספים בולט אשר היה מעורב בשנים האחרונות יחד עם אחיו באמצעות החלפנות "המסאת" שבבעלותם מועברים עשרות מיליוני דולרים לארגון הטרור חמאס, ולזרוע הצבאית של הארגון ברצועת עזה בפרט.

העביר כספים לזרוע הצבאית של החמאס במהלך הלחימה הנוכחית

בהודעה נכתב כי יכולתה של הזרוע הצבאית של חמאס להילחם תלויה בכספים המועברים אליה דרך חלפנים, ובלעדיהם נפגעת משמעותית יכולתו זו. פרואנה היה אחד מהחלפנים הבולטים והבודדים שביכולתו להעביר לזרוע הצבאית של החמאס את כספים בהיקף הדרוש ללחימה.

צבחי פרואנה

צבחי פרואנה | צילום: דובר צה"ל

פרואנה העביר כספים לזרוע הצבאית של החמאס במהלך הלחימה הנוכחית, בידיעה שהכספים הם חיוניים להמשך היכולת של הזרוע להילחם. הכספים שימשו, בין היתר, להתעצמות צבאית, לתשלום משכורות המחבלים בזמן המלחמה, ולמימון הפעילות המלחמתית של חמאס, על כלל מערכיה.

חמאס משתמש באנשי כספים לטובת קבלת הכספים המועברים לידיה מאיראן וממקורות גיוס שונים בחו"ל. החלפנים מבצעים את העברות הכספים באמצעות שיטת הקיזוז והלבנת ההון, תוך הימנעות משימוש במערכת הפיננסית הבינלאומית.