המוסד חשף את מקורות המימון של חמאס - אך בישראל לא עשו דבר

תחקיר של עיתון הניו יורק טיימס חושף כי בישראל עלו על רשימת הנכסים של חמאס, שהגיעה בשיאה לשווי של חצי מיליארד דולר, אך לא ננקטו צעדים נגדם | ראש המוסד לשעבר: "אם מישהו היה רודף אחרי הכסף לא היינו רואים את התוצאות הללו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 08:51 ה בטבת התשפד

המוסד חשף את מקורות המימון של חמאס - אך בישראל לא עשו דבר
כסף שנתפס בעזה, צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

דיווח של העיתון האמריקני "ניו-יורק טיימס" חושף כי מסמכים סודיים אודות קרן הון פרטית ששימשה את חמאס הגיעו לידי גורמי ביטחון ישראלים כבר בשנת 2018, אלא שלא ננקט כל צעד נגדה. לפי הפרסום, נחשף ספר חשבונות ממחשבו של גורם בכיר בחמאס, ספר שהכיל רשימת נכסים בשווי שיא של חצי מיליארד דולר.

רשימת נכסים אדירה

מי שחשף את הרשימה היה צוות המשימה המיוחד שכונה "הרפון" במסגרת המוסד, אותו הוחלט בהמשך לסגור. לפי הרשימה שנחשפה, חמאס החזיק גורדי שחקים באיחוד האמירויות, נכסים באלג'יריה, חברת נדל"ן הנסחרת בבורסה הטורקית, וחברה לכרייה, בניית כבישים וגידול תרנגולות בסודאן. מרכז החברות היה בטורקיה.

נשיא טורקיה, רג

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: shutterstock

אותם מסמכים, שנבחנו על ידי ניו יורק טיימס, היו מעין מפת דרכים פוטנציאלית לחניקת צינורות הכסף של חמאס וסיכול תוכניותיו. לפי העיתון, המסמכים הוצגו בפניי הממשל הישראלי והממשל האמריקני אך לא ננקטו שום צעדים כלפי החברות - אף לא פרסומן כחברות בבעלות חמאס.

תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר: "הרפון" היה אחד הכלים החשובים ביותר בידי המוסד

"'הרפון' היה אחד הכלים החשובים ביותר בידי המוסד. מהתוצאות אתה יכול להבין שהיה להם הרבה כסף. אני מאמין שאם מישהו היה רודף אחרי הכסף הזה ועוצר אותו, לא היינו רואים את התוצאות שאנחנו רואים היום", אמר לעיתון תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר.