חיזבאללה הקים מחדש את האוהל בהר דב - צה"ל תקף

לאחר שארגון חיזבאללה הקים בשנית את האוהל שהותקף הבוקר בהר דב, צה"ל הודיעה כי ירה ירי הרחקה לעבר פעילי חיזבאללה שזוהו במהלך בניית האוהל. דובר צה"ל: "עד כה תקפנו כחמש מאות מטרות, מאות מחבלים נהרגו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/23 12:00 כג בתשרי התשפד

חיזבאללה הקים מחדש את האוהל בהר דב - צה"ל תקף
דגלי חיזבאללה, צילום: Ayal Margolin/Flash90

מלחמת חרבות ברזל: חיזבאללה פתח הבוקר (א') בירי מרגמות לעבר ישראל מכיוון לבנון, שנפלו סמוך לגזרת הר דב. בתגובה צה"ל תקף בארטילריה את מרחב הירי בלבנון, ממנו בוצע ירי לעבר שטח ישראל וביניהם גם את מתחם האוהל שהקים חיזבאללה על הגדר. בשעה האחרונה אוהל חיזבאללה הוקם מחדש ובתגובה צה"ל ירה ירי הרחקה לעבר מספר חשודים שזוהו במהלך בנייית האוהל.

דובר צה"ל: "עד כה תקפנו כחמש מאות מטרות, מאות מחבלים נהרגו"

דובר צה"ל, דניאל הגרי התייחס למבצע בהצהרה לתקשורת ואמר: "כוחות צה"ל פעלו כל הלילה על מנת להביא להבטחת המרחב בעוטף, להרוג מחבלים ולהשתלט על כל מוקדי הלחימה". עוד אמר הגרי: "יש לחימה וקרבות הירואים לחילוץ בני הערובה שמתרחשת גם כעת והתרחשה כל הלילה. מפקדים ולוחמים נפלו בקרבות ואזרחים נרצחו".

דובר צה"ל הוסיף: "ההתקפה של צה"ל על עזה היא מתקפה חזקה. עד כה תקפנו כחמש מאות מטרות, כל התשתיות הצבאיות של החמאס נתקפות וממשיכות להיתקף. כל בתי המפקדים של החמאס נתקפים. כל סמלי השלטון, מגדלים של ארגון חמאס נתקפים. יש מאות מחבלים הרוגים. יש מאות מחבלים שהרגנו על הגדר בדרכם לישראל ובדרכם חזרה מישראל".

"עדכנו 26 משפחות על מות יקיריהם"

"בהיבט הדיווחים על החללים, אנחנו קודם כל מעדכנים את המשפחות" הוסיף הגרי. "עד כה עדכנו 26 משפחות על מות יקיריהם. צה"ל מפעיל החל מהיום באתר צה"ל, אתר ייעודי בו יתפרסמו שמות ופרטי חללי צה"ל שנפלו במלחמה זאת כמובן לאחר עדכון המשפחות. ביחס לסוגיית הנעדרים אמר דובר צה"ל: "ניתן לפנות לצה"ל לברור מידע בנושא חיילים שאין איתם קשר למשפחות במספר 1111, שלוחה 5 ולאחר מכן שלוחה 4".