מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חולצו גופותיהם של שני חיילים שנרצחו בשבי חמאס

דובר צה"ל מעדכן כי גופותיהם של רב״ט ניק בייזר ז״ל וסמל רון שרמן ז״ל שנחטפו מהבסיס בשבת השחורה, חולצו והוחזרו לישראל | גופתו של אליה טולדנו שנחטף מהמסיבה הוחזרה גם היא לישראל במבצע צבאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/23 09:42 ג בטבת התשפד

חולצו גופותיהם של שני חיילים שנרצחו בשבי חמאס
רון שרמן וניק בייזר, צילום: באדיבות המשפחה

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, הודיעו היום (ו׳), נציגי צה"ל למשפחותיהם של רב"ט ניק בייזר ז"ל וסמל רון שרמן ז"ל, שנחטפו בשבת השחורה מבסיסם על ידי ארגון הטרור חמאס, על כך שגופותיהם חולצו והוחזרו לשטח מדינת ישראל.

ניק ז"ל בן 19, מבאר שבע, נחטף בעת שירותו כנהג במת"ק עזה. רון ז"ל בן 19, מלהבים, נחטף בעת שירותו כמש"ק תיאום וקישור במת"ק עזה. שני החיילים שירתו במנהלת התיאום והקישור של צה"ל לעזה, ונחטפו ממוצב ארז בשבת השחורה כשהם בחיים. החיילים נרצחו במהלך השבי.

רון שרמן כתב לאימו: "הם פה. זה נגמר. אני אוהב אתכם"

רון שרמן נחטף לעזה בעת ששהה בבסיס בו הוא שירת. בהודעות ששלח לאימו באותו בוקר הוא כתב "הדבר הכי מפחיד שקרה לי בחיים", ולאחר ארבעים דקות בלבד כתב לה: "ביי אמא אני אוהב אתכם. זהו זה. הם פה. זה נגמר". רון סבל מאסטמה קשה והוא צולם על ידי חמאס כאשר נחטף בחיים ונלקח לעזה. המועצה המקומית להבים ספדה לרון והודיעה כי צפויה להערך לוויה היום בבית העלמין ביישוב.

נזכיר כי הבוקר דובר צה"ל פרסם כי גופתו של אליה טולדנו בן ה-28 שנחטף מהמסיבה ברעים, חולצה גם היא מרצועת עזה והוחזרה לישראל. טולדנו נחטף יחד עם מייה שם שהוחזרה לארץ במסגרת עסקת החטופים.