מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לחימה נרחבת בדרום הרצועה: צה"ל מתקרב לחאן יונס

צה"ל מרחיב את הלחימה בשג'אעיה, תקיפות נרחבות מהאוויר בדרום הרצועה | שר הפנים הודיע באופן סופי על דחיית הבחירות ברשויות המקומיות | הניו יורק טיימס: רקטה פגעה בבסיס בו הוחזקו טילים גרעיניים בשבעה באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 09:13 כא בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 04/12/23 23:13

לחימה נרחבת בדרום הרצועה: צה"ל מתקרב לחאן יונס
חיילים בשטח, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום ה-59 למלחמת חרבות ברזל: צה"ל ממשיך את הרחבת הלחימה הקרקעית בצפון הרצועה, כשהיום התמקדו התקיפות בשכונות שג'אעיה וג'באליה. במקביל חיל האוויר תוקף באופן נרחב בחאן יונס שבדרום הרצועה ולפי דיווחים פלשתינים במהלך אחד מגלי התקיפה, מאה תקיפות אירעו בתוך חצי שעה בלבד.

הניו יורק טיימס: רקטה של חמאס פגעה באתר רגיש בו הוחזקו טילים גרעיניים

עיתון הניו יורק טיימס חשף היום (ב') כי במהלך מתקפת השבעה באוקטובר, רקטה שנורתה על ידי חמאס פגעה בשטח הבסיס הצבאי בשדות מיכה, שעל פי דיווחים זרים מאחסן טילים בעלי יכולת לשאת ראשי נפץ גרעיניים. לפי התחקיר, הטילים עצמם לא נפגעו אך במקום התפתחה שריפה שהתקרבה למתקנים בהם אוחסנו הטילים.

17:10 | אזעקות בקריית שמונה ותל חי.

17:00 | אזעקות בבאר שבע וביישובי העוטף. ממד"א נמסר כי בשלב זה לא ידוע על נפילות או נפגעים.

14:00 | אזעקות נשמעו היום (ב') אחר הצהריים באזורים רבים ברחבי הארץ. באזור עוטף עזה - פרי גן, סופה, ניר יצחק. באזור גוש דן הופעלו התראות בין השאר בפתח תקווה, גני תקווה, סביון, רמת גן, אור יהודה ויהוד. גם בקו האימות ובגזרה הצפונית נשמעו אזעקות. משטרת ישראל מבצעת כעת סריקות נרחבות על מנת לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה בתחום מחוז ת"א, בשלב זה לא ידוע על נפגעים או נזק.

במקביל, כוחות קרקעיים של צה"ל ממשיכים לפעול בשטח הרצועה לצד תקיפות נרחבות של חיל האוויר. נזכיר כי אמש (א') הותר לפרסום כי צה"ל החל לפעול קרקעית באמצעות כוחות יבשה גם בדרום רצועת עזה מצפון לחאן יונס. על פי הדיווח, באיזור נמצאים כבר כוחות משוריינים שהחלו לפעול ולתקוף מטרות של חמאס.

בנוסף, במהלך הלילה נפצעו שלושה חיילים מרסיסים כתוצאה מנפילת פצמ"ר במרחב שתולה. שלושתם פונו לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי גליל ומצבם מוגדר קל. כוחות צה"ל השיבו באש ארטילרית לעבר מקור הירי. בתוך כך, אחרי הביקורת הקשה שהוטחה בקבינט המלחמה, נקבעה להערב פגישה של הקבינט עם משפחות החטופים.

צפו בתיעוד מתוך הקרבות:

בגזרת יו"ש, כוחותינו חיסלו חוליית מחבלים שביצעה ירי על כוחותינו מספר פעמים בעיר קלקיליה. במהלך הפעילות הכוחות ניהלו מרדף אחר המבוקשים שבסיומו התפתחו חילופי אש, במהלכם חוסלו שני מחבלים ונפצעו נוספים. בין המחבלים שחוסלו, עמד עלאא נזאל, ראש החוליה, בן 29 מקלקיליה, אשר ביצע לאחרונה מספר פיגועי ירי וקיבל מימון לפעילות ממפקדות טרור בחו"ל. הכוחות החרימו מרכב המחבלים אקדח, נשק מסוג M-16 ומחסניות ששימשו אותם.

שלושה לוחמים נפלו בקרבות: בנימין, נריה ובן

הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה לוחמים שנפלו בקרבות בעזה: רס"ם במילואים נריה שאער, בן 36 מיבנה, לוחם בגדוד 6655 של חטיבה 55; רס"ל במילואים בן זוסמן, בן 22 מירושלים, לוחם במחלקת הסיור של גדוד 601 בחטיבה 401 של חיל ההנדסה הקרבית וסמל בנימין יהושע נידהם, בן 19 מזכרון יעקב, לוחם בגדוד 601 בחטיבה 401 של חיל ההנדסה הקרבית. בנוסף, לוחם מגדוד 601 בחטיבה 401 של חיל ההנדסה הקרבית, נפצע באורח קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

החיילים שנפלו

בנימין, נריה ובן | צילום: דובר צה"ל

סיכום התקיפות: 200 מטרות ותשתיות טרור בתוך בית ספר

חטיבת הנגב השמידה תשתית טרור שמוקמה בבית ספר בבית חנון, ממנה בוצעה תקיפה לעבר כוחותינו. במתחם בית הספר נמצאו גם שני פירי מנהרות ביניהם אחד ממולכד, זירת מטענים ואמצעי לחימה.

כלי טיס של חיל האוויר בהכוונת מכלול התקיפה של חטיבת האש 282 תקף רכבים ובהם טילים, מרגמות ואמצעי לחימה נוספים ומנע פגיעה בכוחות בזמן המיידי, וכן כלי טיס נוסף בהכוונת מכלול האש של חטיבה 261, בה"ד 1, תקף והשמיד תשתית צבאית ששימשה למארב נ"ט כנגד כוחותינו.

בנוסף, לוחמי המילואים של חטיבה 551 הכווינו כלי טיס של חיל האוויר אשר חיסל חוליית מחבלים. בהמשך, תקפה החטיבה את מחסן אמצעי הלחימה ממנו יצאו המחבלים.

במהלך הלילה כוחות זרוע הים תקפו מספר מטרות של ארגון הטרור חמאס, כסיוע לכוחות המתמרנים. בין המטרות שנתקפו, עמדת תצפית של הכוח הימי של החמאס ותשתיות טרור במעגן עזה. בנוסף, הכוחות תקפו באמצעות חימוש מדויק מבנים צבאיים של ארגון הטרור חמאס.