מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אביו של יובל קסטלמן נגד החיילים: הוציאו אותו להורג - דורשים כתב אישום

בפיגוע הירי הרצחני שהתרחש בשבוע שעבר בירושלים נורה בשוגג גם יובל דורון קסטלמן ז"ל, שנטרל את המחבלים שביצעו את הפיגוע. משה קסטלמן, אביו: "דורשים שיהיה כתב אישום נגד החייל היורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/23 10:29 כ בכסלו התשפד

אביו של יובל קסטלמן נגד החיילים: הוציאו אותו להורג - דורשים כתב אישום
יובל קסטלמן, צילום: באדיבות המשפחה

יובל דורון קסטלמן ז"ל נטרל ביום חמישי את המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בירושלים, אך מיד לאחר מכן נורה בשוגג על ידי חיילים שטעו וחשבו שמדובר בעוד מחבל, זאת למרות שירד על ברכיו ואמר שהוא יהודי, והוריד את חולצתו כדי להראות שאינו נושא מטען חבלה. כעת, משה קסטלמן, אביו, זועק.

משה קסטלמן: "פשוט הוציאו אותו להורג"

בריאיון שנערך הבוקר ברדיו 103fm אצל אודי סגל וענת דוידוב, אמר קסטלמן בכאב: "יובל, הבן הבכור שלי, ז"ל, היה בחור חדור מטרה, היה בחור שהגיע להישגים בחיים שלו, שנקטעו". לאחר מכן הוסיף: "לא הפתיע אותי כששמעתי שהוא זה שבעצם נסע בדרך לעבודה, יכול היה להמשיך בנסיעה, יצא מהרכב שלו עם אקדח אישי כנגד מחבלים, ירה בהם שניות לפני שהם נכנסים לרכב ונוסעים לזירה הבאה כי היה להם הרבה אמל"ח ברכב ונטרל אותם, ואז בעצם, שכל בר דעת שמבין רואה שבעצם מסתיים האירוע, ואז פתאום הוא קולט שיורים עליו, יורד על הברכיים, פותח את החולצה על מנת שיזהו בוודאות שאין עליו מטען או משהו, צועק בעברית 'חדל, אל תירו, אני יהודי, אני ישראלי', בכל זאת ממשיכים ויורים בו, פשוט הוציאו אותו להורג".

זירת פיגוע הירי בכניסה לירושלים

זירת פיגוע הירי בכניסה לירושלים, צילום: דוברות איחוד הצלה

בהמשך הריאיון נשאל קסטלמן מה הוא חושב שצריך לעשות לחיילים שירו, ואמר: "אחרי שיתבררו העובדות, אני דורש שייעשה תחקיר. הדבר הזה צריך להסתיים בכתב אישום כנגד מי שירה. זה לא מעניין אותי כרגע שהוא לבש מדים או לא לבש מדים. הוא התנהג בצורה פלילית, בניגוד לכל הוראות או תקנות, בניגוד לכל התנהגות אנושית בכלל". קסטלמן מוסיף ואומר כי מי שירה לעבר בנו צריך לשלם מחיר יקר. "מעבר לזה, גם מי שנתן לו נשק צריך להיחקר, להיבדק, אם הסבירו לו הוראות פתיחה באש", הדגיש.

"אנחנו דורשים שיהיה כתב אישום נגד החייל"

קסטלמן מוסיף ביקורת: "אף גורם בעל סמכות ועניין לא פנה אלינו. גם הידיעה בכלל על מה שקרה לבן הגיעה אלינו במין דרך עקיפה רק בשעה 16:30, כשמודיעים לנו שבעצם החפצים שלו נמצאים בימ"ר ירושלים. אנחנו דורשים שיהיה כתב אישום נגד החייל".

במצ"ח הוחלט כי החייל היורה יזומן לחקירה תחת אזהרה בימים הקרובים. בנוסף, נשקו האישי יוחרם לצורך עריכת בדיקות בליסטיות.