עדויות מהשבי "סינוואר היה אצלנו. שאלתי אותו איך הוא לא מתבייש"

על רקע הפרסום כי סינוואר ביקר את החטופים בעזה, כעת יוכבד ליפשיץ שחזרה לפני כחודש משבי חמאס מספרת על השאלה שהטיחה בו, ועל התשובה שלא הגיעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/23 14:54 טז בכסלו התשפד

"סינוואר היה אצלנו. שאלתי אותו איך הוא לא מתבייש"
יוכבד ליפשיץ בהפגנה לשחרור החטופים, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עוד ועוד חטופים שמשוחררים מהשבי מספקים מידע על המתרחש עמוק בתוך המנהרות בעזה. בתחילת השבוע נודע כי יחיא סינוואר בעצמו הגיע לבקר את החטופים ואמר להם בעברית כי הם בטוחים. "שלום, אני יחיא סינוואר. אתם הכי מוגנים פה, לא יקרה לכם כלום". יוכבד ליפשיץ, חטופה ששוחררה לפני כחודש, סיפרה בראיון ל"דבר" כי סינוואר ביקר גם אותם ועל השאלה שהטיחה בו.

"סינוואר היה אצלנו 3-4 ימים אחרי שהגענו", סיפרה, "שאלתי אותו איך הוא לא מתבייש, לעשות דבר כזה לאנשים שכל השנים תמכו בשלום? הוא לא ענה. שתק". כזכור, יוכבד ליפשיץ, פעילת שלום מקיבוץ ניר עוז, נחטפה בשבת השחורה, ולאחר שבועיים וחצי שוחררה יחד עם נורית קופר.

ליפשיץ בהפגנה: "להחזיר את עודד שלי הביתה"

אמש היא הופיעה בהפגנה למען החזרת החטופים מול הקריה בתל אביב, והחזיקה שלט עם תמונה של בעלה שנשאר בשבי חמאס. "אני פה כדי להפגין. להחזיר את עודד שלי הביתה", אומרת ליפשיץ, "אנחנו נמשיך להפגין עד שכל החטופים יחזרו". היא סיפרה כי לא ידעה מה שלום בעלה עד שאחת החטופות שחזרו סיפרה כי הוא חי והיא ראתה אותו.