מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

העיתון המוביל בבריטניה מקדיש שער לחטופים

גם במערכת הסאן לא יכלו להתעלם מהסיפור המרתק של אמילי הנד, שתחילה הוגדרה כנרצחת ורק בהמשך נמסר כ היא שבויה בידי החמאס עד ששוחררה השבוע | הבוקר הוקדש השער לראיון עם אביה, תומאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/23 09:58 טז בכסלו התשפד

העיתון המוביל בבריטניה מקדיש שער לחטופים
אמילי הנד, צילום: באדיבות המשפחה

כל אחד מהחטופים שחוזר לישראל טומן בחובו סיפור מרתק, אך יש כמה חטופים שצדו את העין של התקשורת הבינלאומית וממשיכים להכות גלים בכל העולם. אביגיל עידן לדוגמא, הילדה שנחטפה לבד אחרי ששני הוריה נרצחו ונכנסה עמוק לליבו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שאמר ביום ששוחררה כי:"הלוואי והוא היה יכול לחבק אותה ברגע הזה".

גם אמילי הנד בת ה-9 הצליחה לעורר תשומת לב רבה. הילדה שתחילה חשבו שמתה בשבעה באוקטובר, מה שגרם לאביה להתראיין ולהגיד: "יש" כיון שזו האופציה הכי טובה שיכל לחשוב עליה, גרם לרבים להתחלחל מהחמאס. עד שהבינו שהיא בכל זאת חטופה, אז אביה נכנס למטה המאבק כדי להשיב אליו את ביתו, עד שלבסוף שוחררה בפעימה השנייה של עסקת החטופים.

שער העיתון הבריטי הבוקר

שער העיתון הבריטי הבוקר צילום: צילום מסך

עכשיו היא מופיעה על שער ה"סאן" העיתון הפופולרי ביותר בבריטניה, עם עוד ראיון של אביה בו הוא מספר על הרגעים שאחרי האיחוד המרגש ביניהם, אחרי מעל 50 יום בשבי החמאס. על הרגעים הראשונים של הפגישה ביניהם סיפר: "כשהיא דיברה אליי היא רק לחשה. היא אמרה 'חשבתי שנחטפת'. היא לא ידעה מה קרה באותו בוקר, היא חשבה שכולם נרצחו או נחטפו. לא היה לה מושג" אמר. לדבריו "אמילי הייתה כל כך רעבה שהיא למדה לאהוב לאכול לחם רגיל עם שמן זית". בהמשך, תיאר הנד את הימים הראשונים לאחר שחרורה: "אתמול בלילה היא בכתה עד שפניה האדימו, היא לא יכלה להפסיק. היא לא רצתה שום נחמה, אני מניח שהיא שכחה איך, להתנחם" אמר הנד.