מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי המעצר המתוקשר: עהד תמימי ברשימת האסירים המיועדים לשחרור

אמש הורחבה רשימת האסירים המיועדים לשחרור בעשרות אסירות, וביניהן גם הפעילה הפלשתינית המפורסמת שנעצרה רק לפני מספר שבועות אחרי פוסט הסתה באינסטגרם

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/23 10:45 טו בכסלו התשפד

אחרי המעצר המתוקשר: עהד תמימי ברשימת האסירים המיועדים לשחרור
עהד תמימי, צילום: פלאש 90

לקראת המשך הפסקת האש ושחרורם של 20 חטופים ישראלים נוספים, בישראל אישרו אמש (ב') את הרחבת רשימת האסירים המיועדים לשחרור ב-50 אסירות נוספות. בין האסירות ששחרורן אושר: עהד תמימי, מגיבורות המאבק הפלשתיני. נזכיר כי במסגרת הפעימה הרביעית שוחררו אמש 33 מחבלים.

במשרד ראש הממשלה כתבו כי "הממשלה אישרה לכלול 50 אסירות ברשימת האסירים האפשריים לשחרור, בהינתן ויתבצע שחרור חטופים ישראליים נוספים". האסירות נוספו ל-300 האסירים שאושרו עם תחילת העסקה, ובמשרד רוה"מ הסבירו כי ההרחבה נועדה לצרכי תמרון ברשימה.

תמימי ברשימה

תמימי ברשימה צילום: צילום מסך

"מחברון ועד ג'נין אנחנו נשחט אתכם"

נציין כי רק לפני כשלושה שבועות נעצרה תמימי בגין פוסט הסתה מחליא ברשתות, לאחר שבעבר הורשעה בתקיפת קצין וחייל. "המסר שלנו לעדרי המתנחלים - מחכים לכם בכל ערי הגדה, מחברון ועד ג'נין אנחנו נשחט אתכם ואתם תגידו שמה שהיטלר עשה לכם היה בדיחה. נשתה את דמכם ונאכל את הגולגולות שלכם", כתבה.

עהד תמימי | צילום: FLASH90

מי שבירך על המעצר היה השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שכתב: "כל הכבוד לצה"ל ושאר כוחות הביטחון שעצרו הלילה את המחבלת ו'פעילת זכויות האדם' עהד תמימי מנבי סאלח שהורשעה בעבר בתקיפת חיילי צה"ל ומאז פרוץ המלחמה מביעה הזדהות ותמיכה בחיות האדם הנאצים ברשתות החברתיות. אפס סובלנות עם מחבלים ועם תומכי טרור. רק ככה".

(מעצרה של תמימי לפני 5 שנים)