מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צפויה להשתחרר: המחבלת פוצצה בלון גז - ודרשה לבצע ניתוח אף

בין המחבלים שצפויים להשתחרר במסגרת עסקת שחרור החטופים, מחבלת שניסתה לבצע פיגוע תופת עם רכבה, פוצצה בלון גז ונכוותה קשות בפניה. במהלך מאסרה ביקשה לעשות ניתוח פלסטי - וסורבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/23 22:51 יב בכסלו התשפד

צפויה להשתחרר: המחבלת פוצצה בלון גז - ודרשה לבצע ניתוח אף
אסראא ג'אבאס, המחבלת שתשתחרר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברשימת האסירים, הצפויים להשתחרר מהכלא הישראלי בפעימה השנייה של עסקת שחרור החטופים, שאמורה הייתה לצאת לדרך היום (שבת), מופיעה גם המחבלת אסראא' ג'עאביס. המחבלת ביצעה פיגוע תופת בשנת 2015 במחסום א-זעים, במהלכו שוטר נפצע באורך קל והיא נכוותה קשה, גם בפניה - בעיקבות זאת ביקשה בתקופת מאסרה לעשות ניתוח פלסטי, אולם הבקשה נדחתה. נגזר על המחבלת לרצות 11 שנות מאסר בכלא, שאמורות היו להסתיים בשנת 2026.

ביום הפיגוע, המחבלת הגיעה ברכבה למחסום א-זעים בסמוך למעלה אדומים. כאשר אחד מהאבטחים במחסום הבחין בתנועה חשודה, רכן לעבר רכבה, והיא צעקה, "אללה אכבר" ופוצצה מטען שהיה ברכב, שחובר לבלון גז. המחבלת נפצעה באורח קשה, השוטר נפצע באורח קל.

אסראא

אסראא' ג'עאביס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רשימת המחבלים המלאה שפורסמה - "ללא דם על הידיים"

הרשימה של 300 המחבלים המועמדים לשחרור במסגרת עסקת חילופי השבויים, כוללת רק קטינים או נשים, ואף אחד מהם לא מואשם ברצח: "ללא דם על הידיים". למרות זאת, רבים מהם, בדומה אסראא' ג'אביס, מואשמים בנסיון לבצע פיגועים וחלקם אף הצליחו לפצוע ישראלים. בין ההאשמות ניתן למצוא: תמיכה בטרור, נסיון לרצח, זריקת אבנים ובקבוקי תבערה, הצתה על רקע לאומני, חבלה גופנית חמורה ועוד. ממעבר מהיר על הרשימה ניתן לראות כי רוב האסירים עדיין במעצר ולמעשה טרם ריצו זמן בכלא.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368