פורסמה רשימת 300 המחבלים שישוחררו: נסיונות רצח, תמיכה בטרור וידויי אבנים

משרד המשפטים פרסם את שמותיהם של 300 המחבלים המיועדים לשחרור במסגרת העסקה לשחרור החטופים. המחבלים, קטינים ונשים, נעצרו על נסיונות לפיגוע. אף אחד מהם לא רצח ישראלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/23 08:04 ט בכסלו התשפד

פורסמה רשימת 300 המחבלים שישוחררו: נסיונות רצח, תמיכה בטרור וידויי אבנים
עצורים, ארכיון, צילום: דוברות המשטרה

הלילה (ד') חברי הממשלה הצביעו ברוב קולות בעד העסקה לשחרור החטופים. במסגרת העסקה, חמאס נכון לשחרר 50 חטופים שכוללים 30 ילדים ואימותיהם וכן 12 נשים. זאת לאחר שארגון הטרור טען כי אינו מצליח למצוא את שאר הילדים. אחד התנאים בעסקה הוא שחרור של שלושה מחבלים על כל חטוף ישראלי אחד. הבוקר משרד המשפטים מפרסם רשימה של 300 מחבלים המיועדים לשחרור ומתוכם 150 ישוחררו במסגרת העסקה הנוכחית.

צילום מסך מתוך הרשימה באתר משרד המשפטים

צילום מסך מתוך הרשימה באתר משרד המשפטים צילום: משרד המשפטים

ישוחררו קטינים ונשים: ללא מואשמים ברצח

כל המחבלים ברשימה קטינים או נשים, ואף אחד מהם לא מואשם ברצח. למרות זאת, רבים מהם מואשמים בנסיון לבצע פיגוע וחלקם אף הצליחו לפצוע ישראלים. בין ההאשמות ניתן למצוא: תמיכה בטרור, נסיון לרצח, זריקת אבנים ובקבוקי תבערה, הצתה על רקע לאומני, חבלה גופנית חמורה ועוד. ממעבר מהיר על הרשימה ניתן לראות כי רוב האסירים עדיין במעצר ולמעשה טרם ריצו זמן בכלא.

כאמור, ברשימה מופיעה שורה של מחבלים שביצעו פיגועים בהם נפצעו אזרחים ישראלים באורח קשה. בין השאר, המחבלים שפצעו אזרח באורח קשה בפיגוע בגילה לפני מספר חודשים, מחבל שביצע פיגוע דקירה לפני כחודשיים בשער יפו ופצע אדם באורח קשה, ומחבלת שדקרה לפני מספר שנים יהודיה בשכונת שמעון הצדיק.