מימדי המחדל: כ-3,000 מחבלי חמאס חדרו לישראל בבוקר הטבח

בישראל מעריכים כי כ-3,000 מחבלי חמאס חדרו לישראל בבוקר הטבח הנורא בשמחת תורה - 1,000 מחבלים חוסלו, 200 נשבו והיתר הצליחו לחזור לרצועה | גלנט:על הפעולה הקרקעית: "מביאה לחשיפת המנהרות, ליציאה של מחבלים החוצה ולמכות קשות שהם סופגים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 17:24 יז בחשון התשפד

מימדי המחדל: כ-3,000 מחבלי חמאס חדרו לישראל בבוקר הטבח
מחבלי חמאס בפשיטה הרצחנית, צילום: shutterstock

עם הימים והשבועות החולפים מתבהר גודל האירוע בבוקר שמחת תורה. לפי הערכות חדשות בצה"ל, מספר מחבלי חמאס שחדרו לישראל גבוה מההערכות שניתנו עד כה ועומד על כ-3,000. מהתמונה הנוכחית עולה כי 1,000 חוסלו, 200 נשבו והיתר הצליחו לחזור לרצועה. נציין כי מדובר במחבלי חמאס חמושים, וישנם עוד אזרחים ואספסוף מהרצועה שנכנסו בשעות הצהריים כשהם אינם חמושים.

גלנט: יש הישגים חשובים מאוד בשטח

בימים האחרונים מתרחבת יותר יותר הפעולה הקרקעית של צה"ל בצפון הרצועה, אחרי הכתישה האווירית שהסבה נזקים כבדים לתשתיות חמאס. בביקור בגבול הרצועה אמר היום (ד') שר הביטחון כי הוא "מתרשם מהפעולה של הכוחות". לדבריו, "יש הישגים חשובים מאוד בשטח - פוגעים במחבלים בכל הדרגים, מאלה שנלחמים בשטח ועד דרג המפקדים. הפעולה של צה"ל מביאה לחשיפת המנהרות, ליציאה של מחבלים החוצה ולמכות קשות שהם סופגים".

ביממה האחרונה, במספר אירועים קשים ברצועה, נפלו חיילים משריון ומגבעתי. גלנט התייחס נופלים ואמר: "לצערנו, יש גם מחירים בצד שלנו, כפי שקורה בכל קרב. אנחנו ממשיכים במלוא העוצמה".