מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"מסוכן לכם": דובר צה"ל בערבית מזהיר את תושבי השכונות המזרחיות בצפון הרצועה

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, בקריאה נחרצת לתושבי השכונות סג'עיה, דרג' תופאח וג'באליה: "חמאס איבד את שליטתו על אזור צפון רצועת עזה ומנסה למנוע מכם לנוע דרומה ולהגן על עצמכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/23 11:44 ו בכסלו התשפד

"מסוכן לכם": דובר צה"ל בערבית מזהיר את תושבי השכונות המזרחיות בצפון הרצועה
הפצצות צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

הלחימה הקרקעית ברצועה מתרחבת: דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, מפרסם הבוקר (א') הודעה לתושבי השכונות סג'עיה, דרג' תופאח וג'באליה, השכונות המזרחיות בצפון הרצועה, להתפנות אל איזור דרום הרצועה: "אנו קוראים לכם להתפנות בדחיפות כי מסוכן לכם להישאר שם".

בציוץ בטוויטר כתב אדרעי כי צה"ל יחל בהפוגה טקטית לצורך פינוי האזרחים, וכן כי "חמאס איבד את שליטתו על אזור צפון רצועת עזה ומנסה למנוע מכם לנוע דרומה ולהגן על עצמכם".

התפשטות הלחימה

ביממה האחרונה לוחמי חטיבת הנח"ל נלחמו בפאתי שכונת ג'אבליה, נתקלו וחיסלו מחבלים מארגון הטרור חמאס. הכוחות בסיוע טנקים וסיוע אווירי תקפו מטרות מהאוויר. וחיל האוויר השמיד תשתיות טרור רבות של ארגון הטרור חמאס בשכונות ג'באליה, זייתון ובית לאהיא. באחד מהקרבות, צוות הקרב החטיבתי של נח"ל זיהה חוליית מחבלים שעמדה לירות על הכוחות מגג בניין מגורים, הכוח הכווין כלי טיס מאויש מרחוק שחיסל את המחבלים. בנוסף, במהלך סריקות נמצאו אמצעי לחימה וציוד צבאי בבנייני מגורים אזרחיים.