מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל מרחיב את הפעולה בצפון עזה - אלו השכונות שהותקפו

כוחות צה"ל פעלו בימים האחרונים בשכונות ג'באליה, זייתון ובית לאהיא. לוחמי שייטת 3, שייטת ספינות הטילים תקפו מטרות של חמאס לאורך רצועת עזה באמצעות אלפי חימושים מהים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/23 10:02 ו בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 19/11/23 10:10

צה"ל מרחיב את הפעולה בצפון עזה - אלו השכונות שהותקפו
תיעוד מהשטח: פעילות צה"ל בצפון רצועת עזה, צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

הזירה הצפונית: סמוך לשעה 10:00 אזעקות הופעלו ביישובים מרגליות ומנרה שבגליל העליון. עד כה לא דווח על נפגעים או על נזק. קודם לכן, זוהו כעשרה שיגורים של פצצות מרגמה לעבר מרחב שלומי. הפצמ"רים נפלו בשטח פתוח וצה"ל תקף בתגובה את מקור הירי בשטח לבנון.

המלחמה הקרקעית בעזה: צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בקרבות על צפון רצועת עזה: סמל בנימין מאיר ארלי, בן 21 מבית שמש, שירת בגדוד 101, חטיבת הצנחנים. סרן (במיל') רועי ביבר, בן 28 מצור משה, שירת כמפקד צוות ביחידת יהל"ם, חיל ההנדסה הקרבית. בנוסף, לוחם בסיירת צנחנים נפצע אתמול (שבת) באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

צה"ל פועל בשכונות ג'באליה, זייתון ובית לאהיא

ביממה האחרונה, לוחמי חטיבת הנח"ל נלחמו בפאתי שכונת ג'אבליה, נתקלו וחיסלו מחבלים מארגון הטרור חמאס. הכוחות בסיוע טנקים וסיוע אווירי תקפו מטרות מהאוויר. וחיל האוויר השמיד תשתיות טרור רבות של ארגון הטרור חמאס בשכונות ג'באליה, זייתון ובית לאהיא.

כוחות הנח"ל זיהו מחבלים - והכווניו תקיפה מהאווור

באחד מהקרבות, צוות הקרב החטיבתי של נח"ל זיהה חוליית מחבלים שעמדה לירות על הכוחות מגג בניין מגורים, הכוח הכווין כלי טיס מאויש מרחוק שחיסל את המחבלים. בנוסף, במהלך סריקות נמצאו אמצעי לחימה וציוד צבאי בבנייני מגורים אזרחיים.

לוחמי שייטת 3 תוקפים מהים

במקביל ללחימה היבשתית, לוחמישייטת 3, שייטת ספינות הטילים תקפו מטרות של ארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה באמצעות אלפי חימושים מהים וסייעו לכוחות היבשה באש ובתצפית על ידי פתיחת צירים, ליווי באש, סיכול איומים יבשתיים כנגד כוחותינו וחיפוי על משימות יבשתיות מהים.