גופתה של נועה מרציאנו חולצה מעזה על ידי כוחותינו

גופתה של חללת צה"ל, רב"ט נועה מרציאנו, חולצה על ידי צה"ל מתוך מבנה בסמוך לבית החולים שיפאא' ברצועה והועברה אל שטח מדינת ישראל | ביום שלישי האחרון נקבע מותה והיא הוגדרה כחללת צה"ל חטופה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/23 07:24 ד בכסלו התשפד

גופתה של נועה מרציאנו חולצה מעזה על ידי כוחותינו
נועה מרציאנו, צילום: באדיבות המשפחה

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, הודיעו אמש (ה') נציגי צה"ל למשפחתה של רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, חללת צה"ל שנחטפה בידי חמאס, על כך שגופתה חולצה והוחזרה לשטח מדינת ישראל. גופתה נמצאה על ידי גדוד 603 מצוות קרב חטיבתי 7, בתוך מבנה בסמוך לבית החולים שיפאא' ברצועת עזה, והיא הועברה אל שטח מדינת ישראל.

"המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת החטופים הביתה"

נזכיר כי רב"ט מרציאנו, בת 19 ממודיעין ותצפיתנית, נחשבה כנעדרת עד שחמאס פרסום סרטון שלה ביום שני. לאחר פרסום הסרטון, ביום שלישי, הודיעו בדובר צה"ל כי נקבע מותה והיא הוגדרה כחללת צה"ל חטופה.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה. המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת החטופים הביתה. צה"ל פועל באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימות אלה, ולא נרפה עד להשלמתן". את המידע הממוקד שהוביל את הכוחות בעזה לאיתור גופתה סיפק השב"כ.

אתמול: זוהתה גופתה של נעדרת נוספת

כזכור, אמש (ה') דובר צה"ל הודיע כי גופתה של החטופה יהודית וייס ז"ל, בת 64, חולצה על ידי כוח צה"ל מגדוד 603 מצוות קרב חטיבתי 7 ממבנה סמוך לבית החולים שיפאא' ברצועת עזה לשטח מדינת ישראל. במבנה בו נמצאה יהודית ז"ל נמצאו גם ציוד צבאי ואמצעי לחימה מסוג קלאצ'ניקוב וטיל RPG.

יהודית וייס ז"ל, גופתה חולצה מעזה

יהודית וייס ז"ל, גופתה חולצה מעזה, צילום: באדיבות המשפחה

חבל, כיסא וציוד תינוקות: דובר צה"ל חשף - הגענו למקום בו הוחזקו החטופים

נזכיר כי בתחילת השבוע חשף דובר צה"ל תיעודים קשים מתוך בית החולים רנטיסי מהם עולה כי חטופינו הוחזקו בו בתנאים קשים. הדרי ביקר בעצמו בבית החולים וחשף תמונות של חפצים חבל, כיסא וציוד תינוקות.

דובר צה"ל מציג את העדויות מתוך בית החולים: