בישראל נערכים לשחרור קטעים מסרט הזוועות

בכדי לקנות זמן ולגיטימציה בינלאומית, בישראל שוקלים לשחרר כמה דקות מתוך סרט הזוועות לתקשורת הזרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/23 12:48 א בכסלו התשפד

בישראל נערכים לשחרור קטעים מסרט הזוועות
הקרנת סרט הזוועות בפני עיתונאים זרים, צילום: אריאל קצובר, לע"מ

בישראל נערכים להפצת חלקים מתוך סרט הזוועות המציג את הפשעים שביצעו מחבלי חמאס, כך מפרסם הבוקר (ג') יניר קוזין בגלי צה"ל. לפי הדיווח יופצו 2-3 דקות מתוך 47 דקות הסרט, והן יופצו לרשתות הטלוויזיה הזרות.

החלטה סופית טרם התקבלה, והדיונים בשלב מתקדם. כמו כן, טרם ברור כיצד יופץ הסרט ונדרש גם אישורו של דובר צה"ל. מטרת הפצת קטעים מהסרט היא התמודדות עם הלחץ הבינלאומי על ישראל במהלך הלחימה וההבנה שההזדהות עם ישראל מצטמצמת.

דובר צה"ל נשאל האם סרט הזוועות ישוחרר לציבור - כך הוא השיב

נזכיר כי תא"ל דניאל הגרי נשאל על הפצתו של הסרט לציבור הישראלי, ובתשובתו אמר דובר צה"ל כי צריך לנהוג ברגישות בסוגיה וכי הסרט יוקרן במקומות רלוונטיים. "דובר צה"ל אסף את כלל החומרים שנמצאו בשטח על ידי הכוחות השונים, וכל זה הצטבר אצלנו. צריך להגיד בכנות שאנחנו שואלים כל משפחה לפני שאנחנו מכניסים סרטון שמופיעים בה אנשים מאותה המשפחה. יש משפחות שאומרות במפורש שצריך לשמור על התמונות הללו ברגישות גדולה", אמר הגרי. "אני חושב שצריך לפעול ברגישות ולשמור על כבוד המשפחות. נראה את הדברים במקומות הרלוונטיים".

בנוסף, המועצה הלאומית לפוסט טראומה שיגרה מכתב למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בו היא מזהירה מפני ההשלכות של צפייה בסרט שמציג בפירוט את ההתרחשויות שאירעו בטבח הנורא בשמחת תורה.