מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אלו התנאים להם מתחייבים הצופים בסרט הזוועות של דובר צה"ל

אלף בני אדם כבר צפו בסרט המתעד את מעשי הטבח שיצר דובר צה"ל. הם חותמים על מסמך לפני הצפייה ומתחייבים לא לדבר על מקרים ספיציפיים מתוך האירועים. המטרה: כמה שיותר הסברה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/11/23 07:23 כו בחשון התשפד

אלו התנאים להם מתחייבים הצופים בסרט הזוועות של דובר צה"ל
בית הרוס בקיבוץ בארי, צילום: Edi Israel/Flash90

47 דקות. זהו משך סרט הזוועות שיצרו ביחידת דובר צה"ל כדי לספר לעולם על מה שאירע כאן בבוקר שמחת תורה, השביעי באוקטובר. החומרים נאספו ממצלמות המחבלים שתיעדו את מעשי הזוועות, ממצלמות האבטחה של היישובים ומגופים נוספים. אתמול (ה') הודיע תא"ל דניאל הגרי כי בניגוד לשמועות, הסרט לא דלף לרשת, והוא מוקרן באופן מצומצם למקבלי ההחלטות, בכפוף לתנאים מחמירים.

התנאים להם מתחייבים הצופים בסרטון הזוועות

הצופים בסרט הזוועות מפקידים את הטלפון בצד עוד לפני הכניסה לאולם, וחותמים על מסמך מחייב טרם ההקרנה. על פי התנאים המפורטים, נאסר עליהם לצלם, להקליט או להפיץ כל פרט מהסרט, והם אף מתחייבים לא לדבר על מקרים ספיציפיים. למעשה, החוויות של הצופים מהסרט צריכות להתבסס על התחושות בעקבות המראות הקשים, ואסור להם לקשר את המראות המחרידים ליישובים מסוימים או משפחות יחידות.

עיתונאים זרים צופים בסרטון הזוועות של דובר צה"ל

עיתונאים זרים צופים בסרטון הזוועות של דובר צה"ל | צילום: אריאל קצובר, לע"מ

נציג צה"ל או גורם מוסמך מטעמו שנוכח בהקרנה מבהיר לצופים כי מצופה מהם לנהוג ברגישות, ולזכור כי מדובר באנשים אמיתיים ומשפחות אמיתיות להכאיב, שלא ניתן לדבר על מה שאירע להן באופן ספיציפי. לאחרונה אמר הגרי כי הם מבקשים אישור מכל משפחה לפני השימוש בסרטונים בו מופיעים בני משפחתם. "יש משפחות שאומרות במפורש שצריך לשמור על התמונות הללו ברגישות גדולה".

אלף בני אדם כבר צפו בתיעודים

חשוב להדגיש כי הסרט לא מוקרן באופן גורף לכל מבקש, אלא במיוחד לגורמים מקבלי החלטות כמו דיפלומטים, עיתונאים, אנשי תקשורת ומשפיעני רשת לצרכי הסברה. עד כה כאלף בני אדם משלושים מדינות צפו בסרט ונערכו למעלה משבעים הקרנות. העדויות ממעשי הטבח, הרצח, האונס וההתעללות של השבת השחורה כבר נפוצו ברחבי הארץ והעולם, וכעת מקווים כי העיתונאים הזרים ומקבלי ההחלטות, שצופים בתיעודים הגרפיים של המעשים האיומים, יעבירו הלאה את סיפורם של הקורבנות והניצולים מיישובי העוטף.

חזית הסברה נוספת