דגל ישראל מאחורי העצורים: השופט שעורר סערה - וההבהרה של נציבת שב"ס

השופט איתי הרמלין קבל נגד נציגי שב"ס על הצבת דגלי ישראל ואמר כי "זה לא הפייסבוק הפרטי שלכם" - והנחיה ברורה של הנציבה קובעת: "כל הדיונים המשפטיים המתבצעים באמצעות מערכת הויעוד חזותי יעשו על רקע סמלי המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/23 11:01 כט בחשון התשפד

דגל ישראל מאחורי העצורים: השופט שעורר סערה - וההבהרה של נציבת שב"ס
ההתפרעויות בבתי הכלא, צילום: דוברות שב"ס

איתי הרמלין, שופט בבית המשפט המחוזי, הורה לנציגי שב"ס בדיון הארכת מעצר של מחבלים להסיר כיתוב "צה"ל ינצח" וכיתוב "עם ישראל חי" ממסך הדיוני, כך פורסם אמש (א') בחדשות 12. אחרי הפרסום, נציבת שב"ס פרסמה הנחיה חד-משמעית, וקיבלה גיבוי מהשר לביטחון לאומי.

לפי הדיווח, במהלך הדיון שאל השופט את נציגי השב"ס מדוע הם מתעקשים על התצוגה הישראלית בדמות הכיתוב "עם ישראל חי" במקום כיתוב המיקום "בית מעצר תל אביב" בדיונים עם מחבלים ונענה כי הדבר "תורם למורל של אנשי הביטחון והשב"ס ופוגע במורל של המחבלים". הרמלין קבל ואמר כי "זה לא הפייסבוק הפרטי שלכם", ונציג השב"ס טען כי סמל המדינה נמצא מאחורי השופט במהלך כל דיון: "גם מאחוריך, כבודו, סמל המדינה".

השופט איתי הרמלין

השופט איתי הרמלין, צילום: אתר הרשות השופטת

ההנחיה של נציבת שב"ס

אחרי התקרית, פרסמו בשירות בתי הסוהר הנחיה הקובעת כי "במסגרת הערכת מצב שקיימה נציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי, הנחתה הנציבה כי יש להמשיך ולהקפיד שכל הדיונים המשפטיים המתבצעים באמצעות מערכת הויעוד חזותי יעשו על רקע סמלי המדינה ודגל ישראל לצד שם היחידה ממנה מתבצע הדיון בפועל".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, גיבה אותה: "נותן גיבוי מלא לנציבת שב"ס על ההחלטה להמשיך להקפיד שבכל הדיונים המתבצעים במערכת הויעוד החזותי יעשו על רקע דגל ישראל וסמלי המדינה. לשופט אין סמכות להורות על הורדת דגל המדינה וסמלי המדינה. שופט שלא מתאימה לו מדינה יהודית, עם דגל וסמלי ישראל יכול לעזוב את תפקידו".