הוידיאו האחרון לתלמידים בפלך: "עוד אלפי ילדים יוולדו פה, מאות יישובים יוקמו - זו התשובה"

יוסי הרשקוביץ, מנהל בית ספר פלך בנים בירושלים, בסרטון לתלמידיו: "אין שמאלני, ימני, חרדי. יש רק יהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/23 20:00 כז בחשון התשפד

בערב שבת חיי שרה, נפל יוסי הרשקוביץ, מנהל בית ספר פלך בנים בירושלים בקרב ברצועת עזה. לפני בכחודש, בערב שבת בראשית, שלח הרשקוביץ ז"ל, תושב גוש עציון את הוידיאו שהיה האחרון לצוות התיכון ולתלמידים.

"תלמידים יקרים וצוות יקר, אני מתגעגע לכולכם ומקווה לראות אתכם בעזרת ה' בקרוב. אנחנו נמצאים אחרי שבוע שהתהפכו עלינו החיים - ממש כך", הוא פותח.

"תרבו בטוב, עשו צדקה, תתפללו"

"בשבת אנחנו הולכים לקרוא את פרשת בראשית. התחלה חדשה. הקב"ה בורא את העולם והוא רואה בי כי טוב. אומר הרב זקס שרק על דבר אחד הוא אינו אומר 'כי טוב' - על האדם. כי האדם יכול לבחור האם הוא טוב או רע. אנחנו נמצאים במציאות שבה בחרנו 'כי טוב' ויש תת אדם שבחר ברע. המצב הוא לא פשוט.הקב"ה בורא את האור והחושך - ומעט מן האור דוחה המון מן החושך והטוב ינצח. הרב שטיינזלץ כתב שבתקופה קשה שואבים מים ממעייני הישועה. יש לנו מעיינות סודיים שמלאים במים חיים. אנחנו מאמינים בחיים, בקדושת החיים, אנחנו שואבים ושואפים אותם אלינו ומאמינים שתבוא ישועה. כדי לשאוב אותה, צריך לדמיין אותה, להכניס אותה היטב לראש ולהתפלל אליה. אני מדמיין ורואה שבעוד שנה מדינת ישראל גדלה, מתרבה, עוד אלפי ילדים יוולדו פה, מאות יישובים יוקמו - זו התשובה. עם ישראל יישאר מאוחד - אגרוף ברזל גדול. ההתייצבות פה היא מעל 150 אחוזים ואנשים מתחננים רק לבוא ולהצטרף. גם כל העולם שבוחר בטוב רואה שהמלחמה היא כרגע ברע ומסתכל עלינו ורוצה לראות איך נגיב. אני מאמין שבעזרת ה' נסיים בישועה גדולה - על אף המצב הקשה והייאוש. להרים את הראש ולהאמין שיהיה טוב. אחר כך יהיה המון זמן להתאבל, אבל כרגע אנחנו חזקים, שואבים מים ומאמינים בישועה ושהקב"ה איתנו ועם עם ישראל ואנחנו ננצח".

לקראת סיום דבריו, להרשקוביץ ז"ל היתה בקשה "אני רוצה לבקש מכל אחד באופן אישי לא להגיד לשון הרע על עם ישראל. לא לדבר על כך, לא לחזור על מה שהיה לפני. אין שמאלני, ימני, חרדי. יש רק יהודים. החמאסניקים הנאצים לא הפרידו. לא עניין אותם במה בחרנו או מה אנחנו חושבים. זה חשבון הנפש שצריך כל הזמן לשים לנו בראש - לא להגיד לשון הרע. בתקופת אחאב ישראל ניצחון את כל המלחמות שלהם כי לא דיברו לשון הרע. צריך להתגבר בזה. פה כשמתחילה שיחה בעניין - כולם משתיקים אותו. מדברים על כמה אנחנו טובים וכמה בחרנו בטוב.
תרבו בטוב, עשו צדקה, תתפללו. התפילות שלנו לא יושבו ריקם על ידי הקב"ה. הם נכנסות למעיין הדמעות על כל האנשים שנרצחו. יש כל כך הרבה זכויות לעם שלנו ובעז"ה נתראה בקרוב אחרי ניצחון גדול וישועה גדולה. אוהב את כולם ומתגעגע".