מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"אני מרשה לעצמי לומר": הרמטכ"ל משחזר את ליל החילוץ של אורי מגידיש

אחרי חילוצה ההירואי של התצפיתנית אורי מגידיש, הרצי הלוי חוזר אחורה בסיפוק: "היה לנו לילה דרמטי במבצע החילוץ הזה עם החלטות מורכבת, עם סיכונים ועם סוף טוב" | על התקדמות הפעולה הקרקעית: "התקדמנו שלב משמעותי נוסף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/23 16:12 יח בחשון התשפד

"אני מרשה לעצמי לומר": הרמטכ"ל משחזר את ליל החילוץ של אורי מגידיש
הרמטכ"ל הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, נשא הצהרה היום (ה') וסיפר על הלחימה ועל התקדמותה של הכניסה הקרקעית. בין היתר הוא דיבר על חילוצה של החיילת אורי מגידיש ואמר כי "היה לנו לילה דרמטי במבצע החילוץ הזה עם החלטות מורכבת, עם סיכונים ועם סוף טוב".

אורי מגידיש לצד משפחתה

אורי מגידיש לצד משפחתה | צילום: דובר צה"ל

הצהרת הרמטכ"ל המלאה:

אנחנו בעיצומה של המלחמה. התקדמנו שלב משמעותי נוסף והכוחות נמצאים כעת בלב פעולה קרקעית בצפון רצועת עזה. לוחמי צה"ל פועלים בימים האחרונים בעיר עזה, מכתרים אותה ממספר כיוונים, מעמיקים את הכניסה ואנחנו מעמיקים גם את ההישגים. כוחות נלחמים במרחב בנוי, צפוף, מורכב, דורש לחימה מקצועית מאוד והרבה תעוזה. כוחות היבשה מלווים על ידי מודיעין מדויק, בסיוע אש מהאוויר ומהים. השותפות הזו – זה הסוד שלנו. היא מגבירה את ההישגים והיא הופכת את הלחימה לאפקטיבית הרבה יותר. לוחמים מנהלים קרבות פנים אל פנים מול אויב אכזר, כשלצדם יתרון ברור – הרעות ורוח הקרב זורמות בעורקים, רוחה של החברה הישראלית וצדקת הדרך שלנו מלוות אותנו כל הזמן וזה מורגש מאוד, זה חשוב מאוד.

נערכים לכניסה הקרקעית

נערכים לכניסה הקרקעית, צילום: דובר צה"ל

לוחמים בנחישות בטרור הפלשתיני ביהודה ושומרון

למלחמה הזו מחיר כואב וקשה; זהו חלק בלתי נפרד מהבטחת ביטחוננו כאן. איבדנו מטובי בנינו בלחימה, אנחנו מחבקים אלינו את משפחותיהם ועם הרוח והזיכרון שלהם נמשיך וננצח. השבוע, התרגשנו כולנו כשהחיילת אורי מגידיש שבה למשפחתה, רגע מאחד, רגע משותף. אני מרשה לעצמי לומר, אחרי שנים של שירות מבצעי עשיר, היה לנו לילה דרמטי במבצע החילוץ הזה. עם החלטות מורכבות, עם סיכונים ועם סוף טוב. אורי היא כמובן עולם ומלואו, אבל אנחנו גם יודעים שהפעולה הזו היא טיפה בים. יש לנו מחויבות עמוקה לעשות הכל להחזיר הביתה את החטופים – כולם.

אנחנו משמרים מוכנות גבוהה בכל הזירות. פועלים בגבול הצפון, לוחמים בנחישות בטרור הפלשתיני ביהודה ושומרון בדגש על ארגון חמאס, ומחויבים כל הזמן להיות מוכנים להתרחבות התרחישים גם לזירות נוספות. חיל האוויר פועל ברצועת עזה בעוצמה רבה ובהצטיינות יתרה. אבל אסור לטעות – אנחנו מפעילים ברצועת עזה פחות ממחצית מכוחו של חיל האוויר! רוב הכוח ערוך ומוכן, עם פצצות על הכנפיים ואנשים שמוכנים לזנק בכל רגע אל המטוסים, לצאת ולתקוף גם בזירות אחרות ברגע שיידרש.

צה"ל נלחם בחזית, אבל לא שוכח את העורף

אנחנו נלחמים בשם קדושת החיים, מול אויב שחרט על דגלו מוות וחורבן. אנחנו נלחמים על הזכות שלנו, ושל הדורות הבאים, לחיות כאן בבטחה ולשגשג במולדת שלנו. זה הבית שלנו – אין לנו ארץ אחרת. מול הרוע המוחלט אנחנו פועלים בקור רוח, בשכל ובנחישות. נלחם כלוחמים, שבידינו מצפן ערכי חד, על הדברים האלה הוקמה המדינה שלנו שמוקפת בחלק מהכיוונים גם על ידי אויבים.

צה"ל נלחם בחזית, אבל לא שוכח את העורף. החיילים שלנו, של צה"ל, של מדינת ישראל, נמצאים ביישובים, בקהילות, במעונות המפונים, מלווים את המשפחות השכולות ואת משפחות החטופים. זהו מאמץ לאומי רחב שנוגע ומנסה להביא טוב בכל מקום.

הכניסה הקרקעית

הכניסה הקרקעית, צילום: דובר צה"ל

נוביל את הלחימה הזו לאור המטרה, כשבליבנו העורף הישראלי המחזק אותנו מבית, ולרגע לא נשכח עבור מה אנחנו נלחמים: ילד רוכב על אופניים בקיבוץ, זוג בחופתו בדרך לעוד בית ישראלי, ההורים שלנו, הסבים והסבתות, בוני הארץ הזו, הנותנים בנו אמונם, בעודנו נלחמים למענם. למעננו. נילחם לשם כך ועבור החיים כעם חופשי בארצנו. צבא העם, מגיע מהעם, ומשימתו להבטיח את המשך קיומנו כאן ואת המשך שגשוגנו כאן במדינה שלנו.

בימים האחרונים אני מבקר הרבה אצל הכוחות בשטח. פגשתי אנשי מילואים שהגיעו ממש מקצה העולם כדי לממש את הזכות להגן על המדינה, פגשתי חיילים צעירים שרק הרגע סיימו את מסלול ההכשרה ומתעקשים להיכנס ולהשתלב בלחימה, להשתתף במשימת ההגנה על הבית; אני פוגש מפקדים רבים שמובילים את אנשיהם באומץ, במקצועיות ובנחישות, כל אלה עטופים בכישרון רב. אני גאה מאוד לעמוד בראשם, ויודע שיש למדינת ישראל, יש לעם ישראל, על מי לסמוך.