חברי הקיבוץ שנחרב במסר לאלוף הפיקוד: "על אף תחושת ההפקרה אנחנו כותבים לך"

אחד הקיבוצים שחטפו את המכה הכואבת ביותר הוא קיבוץ ניר עוז, שרבע מתושביו נחטפו או נרצחו | יו"ר דירקטוריון הקיבוץ שלחה מכתב לאלוף פינקלמן וכתבה: "מכתב זה נכתב בכדי להסיר ממך ומחייליך כל מחשבה על אירועי העבר, בטוחני שימצא הזמן להיפגש עם קהילתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/23 11:35 יח בחשון התשפד

חברי הקיבוץ שנחרב במסר לאלוף הפיקוד: "על אף תחושת ההפקרה אנחנו כותבים לך"
ירון פינקלמן, צילום: דובר צה"ל

קיבוצי עוטף עזה ספגו מכה קשה בבוקר שמחת תורה, מכה ממנה הם עדיין מנסים להתאושש. במכתב מרגש ששלחה היום (ה') אסנת פרי, יושבת ראש דירקטוריון קיבוץ ניר עוז, לאלוף פיקוד הדרום היא מחזקת את ידיו אך מדגישה את תחושת ההפקרה שחשים חברי הקיבוץ.

"בתינו נבזזו, נשברו ונשרפו ואין לנו לאן לחזור"

"האלוף פינקלמן, אני כותבת לך מכתב זה בשם קהילת קיבוץ ניר עוז", פתחה פרי. "אירועי השביעי לאוקטובר גרמו לשבר עמוק בקהילת הקיבוץ השקט והשלו שלנו. בימים אלה, אנו מלווים בדרכם האחרונה 27 מחברינו אשר נרצחו בדם קר ביום ארור זה. 74 מקהילתנו חטופים או נעדרים ואנו ממתינים ומייחלים לשובם במהרה ובשלום. בתינו נבזזו, נשברו ונשרפו ואין לנו לאן לחזור. רבע מאנשי הקיבוץ מוגדרים כחטופים או נרצחים, וכשליש מכלל החטופים בארץ הם ממשפחותינו".

פרי המשיכה וסיפרה על השעות הקשות: "לצד האובדן, אופפת אותנו תחושת ההפקרה. תושבי הקיבוץ הסתגרו בממ"דים לאורך למעלה משמונה שעות וחיכו לכוחות צה"ל אשר לא הגיעו. השאלות: איפה הם? מתי יגיעו? למה לא עוזרים לנו? מהדהדות בראשנו ולא נותנות לנו מנוח. תחושת חוסר האונים בה היינו מצויים בשעות אלה גרמה לנו לתחושה קשה של אובדן אמון בצבא. מיום הקמתו של הקיבוץ אנו מחנכים את ילדינו שאין מקום לדאגה מקרבתנו לגדר - ברגע האמת הצבא ילחם בכל מי שינסה להרע לנו ויגן עלינו. אך לא כך היה בשביעי באוקטובר".

"מכתב זה נכתב בכדי להסיר ממך ומחייליך כל מחשבה על אירועי העבר"

"מתוך האובדן והשכול הגדול ועל אף משבר האמון החמור ותחושת ההפקרה אנחנו כותבים לך מכתב זה בכדי לחזק את ידיך", כתבה באצילות פרי. "אנשים מקהילתנו אשר פגשו אותך בעבר יודעים כי אתה מצביא אמיץ, מסור, מתוחכם ונעים הליכות. שמענו את פקודת המבצע שלך אתמול בה ציינת גם את שמו של קיבוצנו והתרגשנו עד מאוד. זה הזמן ללחום בנחישות ובעוז, בהתאם לערכי הצבא, עד אשר יחזור השקט לאזורנו ונוכל לנהל את חיינו ולעבד את שדותינו בתחושת ביטחון מלאה".

הרס בבית בעוטף עזה

הרס בבית בניר עוז | צילום: Gili Yaari/FLASH90

"מכתב זה נכתב בכדי להסיר ממך ומחייליך כל מחשבה על אירועי העבר ולאפשר לך ולחייליך להתמקד בהחזרת החטופים בחיים ובלחימה עד להכרעה. בתום הלחימה בטוחני שימצא הזמן לבוא ולהיפגש עם חברי קהילתנו, לתת תשובות לשאלותינו הקשות ולהשתתף בצערנו ובכאבנו. שמור על עצמך ועל חיילנו", נחתם המכתב.

פינקלמן בפעילות בתוך שטח הרצועה - צפו בתיעוד