מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: "הרחבת הפעולה הקרקעית לא סותרת את החזרת החטופים"

ראש הממשלה, שר הביטחון וחבר קבינט המלחמה נואמים לציבור | נתניהו: "זכור את אשר עשה לך עמלק, אנחנו זוכרים ונלחמים", גלנט: "זו לא תהיה מלחמה קצרה, נידרש לתעצומות נפש", גנץ: "נקשיב לידידינו אך נעשה מה שנכון לנו" | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/23 20:22 יג בחשון התשפד

נתניהו: "הרחבת הפעולה הקרקעית לא סותרת את החזרת החטופים"
נתניהו, צילום: לע"מ

עם תחילת השבוע הרביעי למלחמה, צמרת המדינה מקיימת לראשונה הערב (מוצאי שבת) למסיבת עיתונאים משותפת בקרייה בתל אביב ובה יענו לשאלות. בשעה 20:30 התכנסו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ ונאמו לציבור. תוך כדי נאום גנץ נשמעו אזעקות בשפלה.

צפו במסיבת העיתונאים:

נתניהו: זאת מלחמה העצמאות השנייה שלנו

נתניהו נאם ראשון ואמר: "אתמול בערב נכנסו כוחות קרקעיים שלנו לעזה, זה השלב השני של המלחמה. קיבלנו את ההחלטה הזו פה אחד בקבינט. מי שמעז להאשים את לוחמינו בפשע מלחמה הם אנשים חדורי צביעות ושקר, צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם ועושה הכל להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים. זכור את אשר עשה לך עמלק, אנחנו זוכרים ונלחמים. זאת מלחמה העצמאות השנייה שלנו".

לשאלות העיתונאים אמר נתניהו כי "הרחבת הפעולה הקרקעית לא סותרת את החזרת החטופים". על שאלה הנוגעת לעסקת שליט אמר נתניהו כי "היו דברים מאוד קשים בעסקת שליט, היו גם שיקולים אחרים. אף אחד לא מתעלם מזה, בוודאי לא אני נדון גם בזה". בהמשך אמר אישר נתניהו כי "דנו בהצעה לשחרר את כל החטופים תמורת כל האסירים. להיכנס לפירוט של הדברים לא יועיל להגשמתם".

גלנט: זו לא תהיה מלחמה קצרה, נידרש לתעצומות נפש

גלנט, שר הביטחון, עלה אחריו ואמר כי "ביממה האחרונה עברנו שלב". לדבריו, "זו לא תהיה מלחמה קצרה. נידרש לתעצומות נפש כפרטים וכהנהגה". הוא התייחס לסוגיית החטופים ואמר כי אין סתירה בין המשך הלחימה לשחרורם: "האויבים שלנו לא מחפשים פתרונות הומניטריים. ככל שיגבר הלחץ הצבאי וככל שנכה אותם יותר קשה, כך גדל הסיכוי להכריח אותו להגיע לפתרונות בנושא יקירינו ואהובינו".

גנץ: נקשיב לידידינו אך נעשה מה שנכון לנו

גנץ עלה שלישי ואמר כי "אנחנו עושים כל מאמץ להחזיר את החטופים אלינו הביתה. המהלך הקרקעי בצד המאמצים הנוספים יכול לקדם אותנו גם להשבת החטופים הביתה. במלחמה הזו אין שעון חול מדיני אלא שעון מבצעי להשבת החטופים, נקשיב לידידינו אך נעשה מה שנכון לנו".